Sklep Komputerowy
Koszyk jest pusty
Sklep Komputerowy
Działamy nieprzerwanie od 1993 roku

Producenci

Wszyscy producenci:


Produkty marki: AsusProdukty marki: KingstonProdukty marki: lenovoProdukty marki: LogitechProdukty marki: SamsungProdukty marki: AMDProdukty marki: IntelProdukty marki: Western DigitalProdukty marki: MSIProdukty marki: ToshibaProdukty marki: DlinkProdukty marki: GigabyteProdukty marki: Creative LabsProdukty marki: MicrosoftProdukty marki: IiyamaProdukty marki: SanDiskProdukty marki: Enermax
 Data: 2013-06-21 
Dodaj do: Dodaj Ulubionych / FavoritesDodaj do FacebookaDodaj do Twitter+ Wykop.pl

Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych, także w Polsce

Źródło: Media2
Rośnie liczby osób skłonnych do płacenia za usługę streamingu muzyki - wynika z badania przeprowadzonego przez Respons Analyse. W znacznie większym stopniu niż wcześniej, tyczy się to także starszych pokoleń, a nie tylko młodzieży.

Wyniki pochodzą z ankiety przeprowadzonej przez jedną z największych agencji analitycznych w Norwegii Respons Analyse dla muzycznego serwisu streamingowego WiMP w styczniu, lutym i marcu. Badania WiMP przeprowadzane są kwartalnie w Norwegii, Szwecji, Danii, Niemczech a od pierwszego kwartału tego roku również w Polsce.

Rezultaty ankiety jednoznacznie wskazują na znaczący wzrost liczby osób skłonnych do płacenia za usługi streamingu muzyki. Dotychczas, najwięcej entuzjastów tej formy słuchania muzyki było na rynku szwedzkim, głównie ze względu na najdłuższą dostępność serwisów streamingowych. W pierwszym kwartale tego roku, pierwsze miejsce zajęła Norwegia, gdzie 48% respondentów zadeklarowała chęć płacenia za usługi strumieniowania muzyki. Drugie miejsce przypadło Polsce, gdzie 40 proc. ankietowanych dopuszcza odpłatność streamingu muzyki. Co ciekawe, w Polsce nie ma wyraźnie dominującej grupy wiekowej, której członkowie chcą płacić za tego typu usługi. Uśrednione wyniki z wszystkich pięciu krajów wskazują, iż zaledwie 25% respondentów nie byłaby skłonna do kupowania muzyki.

Serwis muzyczny WiMP ankiety przeprowadza od czerwca 2011 r. Wcześniejsze rezultaty wskazywały, iż najbardziej skłonni do uiszczania opłat za usługi streamingowe są osoby poniżej 30 roku życia. Obecnie, proporcje te wyrównują się. Widać to dobrze na przykładzie Polski, gdzie największą grupę skłonnych do zapłaty stanowią osoby w przedziale wiekowym od 40 do 49 roku życia, wśród których aż 45% jest skłonnych płacić za streaming muzyki. Na drugim miejscu są osoby poniżej 30 roku życia, zaś na trzecim - grupa wiekowa 30-39 lat, spośród których odpowiednio 41% i 35% jest skłonnych do uiszczania opłat za usługi streamingowe. Podobna tendencja pojawia się we wszystkich pięciu krajach.

Liczba korzystających ze streamingu wzrosła we wszystkich krajach, w których przeprowadzane były ankiety. Najbardziej znacząco w Szwecji i Norwegii, gdzie wg najnowszych wyników niemalże połowa respondentów korzysta przynajmniej raz w tygodniu ze streamingu muzyki. W Polsce 60% respondentów korzysta obecnie z usług serwisów strumieniujących muzykę, z czego 37% przynajmniej raz w tygodniu lub częściej. Dla porównania, 59% Polaków wciąż słucha muzyki z płyt CD przy zachowaniu tej samej częstotliwości.

Na podstawie odpowiedzi respondentów można wywnioskować, że w najbliższych latach coraz więcej osób będzie korzystało z usług streamingowych. Zapytani o możliwość użytkowania muzycznych serwisów streamingowych w perspektywie roku, ponad 50% Norwegów i Szwedów, a także 45% Polaków stwierdziło, iż będą słuchać muzyki korzystając ze streamingu raz w tygodniu lub częściej. Z badania wynika, że polscy respondenci są bardziej przychylni strumieniowaniu muzyki niż Duńczycy czy Niemcy. Łącznie, 72% polskich respondentów deklaruje chęć skorzystania w przyszłości z usług oferowanych przez serwisy streamingowe.

Zarówno w skali lokalnej jak i globalnej, najpopularniejszymi gatunkami muzycznymi wśród użytkowników streamingu są pop oraz rock. Jednakże respondenci, którzy zadeklarowali muzykę rockową jako ulubioną, korzystają z usług streamingowych na szerszą skalę niż miłośnicy popu. Tendencję tą widać szczególnie wyraźnie na rynkach norweskim, szwedzkim oraz niemieckim.

[Łukasz Szewczyk]



Wstecz  

Opinie, komentarzeRośnie liczba użytkowników serwisów… - Recenzje, opinie i komentarze

Ocena klientów: 2.5 / 5 - Ilość recenzji: 2
· tak tak, wszyscy piraci zgłosili się do płacenia no a już szczególnie w polsce gdzie naród uważa wybitnie że wszystko musi być z a darmo no a o tych dziadkach płacących za streaming ich ulubionej muzyki (pewnie Połomskiego) to juzwidze ja sie zabijają i ustawiajaw kolejce. Tu nawet Amway poszedł z torbami . kto te pierdoły niby ankietuje ?
· Ocena: 2
· Bolus - placa ci ktorzy nie piraca (2)i ci ktorzy potrzebuja duzo tresci (2) oraz ci ktorzy nie kupuja ale stwierdzili ze po co sciagac i kupowac coraz wiecej dyskow i magazynowac to wszystko (3) w takim przypadku lepiej sluchac na zawolanie (w sytuacj kiedy to jest dosc przystepne cenowo), reszta wciaz sciaga...
jak cenowo sie zrobi nieprzystepnie to 3 grupa odpadnie i bedzie to co bylo przed streamingiem

· Ocena: 3
Dodaj kolejny komentarz:
Autor:E-mail (nie wyświetlany) [?]:Ocena:
Dodaj ilustrację:
  Oficjalne odpowiedzi ProLine są oznaczone innym kolorem i ikoną   Zobacz regulamin komentarzyZasady umieszczania komentarzy
Sklep Komputerowy  ·  Proline  ·  Regulamin  ·  Polityka prywatności  ·  Serwis  ·  Zasoby  ·  Konfigurator  ·  Koszyk  ·  Hurt  ·  WebAdministrator  ·  Kontakt  ·  Mapa serwisu  ·  Góra
Copyright © 2002-14 ProLine.     All rights reserved.     Powered by AMD Opteron™ and Kingston ValueRAM    Dodaj do ulubionych 
Zamknij /  Close

Internet i Komputery są Twoją pasją!?

Przygotowaliśmy go specjalnie dla Ciebie!

Więcej o Newsletterze ProLine

W każdej chwili możesz
wypisać się z listy!


Newsletter ProLine - codzienny, bezpłatny newsletter wysyłany do Ciebie na konto poczty E-mail.

Aktualne wydarzenia z branży komputerowej, wiadomości internetowe i telekomunikacyjne.

Informacje o nowych produktach, promocje i rabaty na sprzęt komputerowy.

Zapisz się teraz:

Twój E-mail: 

ProLine.pl Facebook