Facebook oferuje coraz więcej rozwiązań reklamowych w krajach rozwijających się. Dzięki nim reklamodawcy są w stanie dotrzeć do milionów potencjalnych klientów, dla których urządzenia mobilne są głównym narzędziem do korzystania z Internetu.

Facebook oferuje coraz więcej rozwiązań reklamowych w krajach rozwijających się. Dzięki nim reklamodawcy są w stanie dotrzeć do milionów potencjalnych klientów, dla których urządzenia mobilne są głównym narzędziem do korzystania z Internetu. Wsparcie reklam mobilnych potencjałem oferowanym przez Facebooka pozwala na jeszcze dokładniejsze dotarcie do odbiorców. W Indiach ok. 100 milionów ludzi korzysta z Facebooka, z czego aż 84% z nich robi to za pomocą urządzeń mobilnych. Sytuacja wygląda podobnie w Indonezji (67 mln osób obecnych na Facebooku, 87% loguje się za pomocą urządzeń mobilnych) i Brazylii (odpowiednio 87 mln osób, 72% loguje się przez urządzenia mobilne).

Oto kilka nowości reklamowych, jakie Facebook wprowadza na tych rynkach:
  • Missed Call: w Indiach wiele osób, zamiast dzwonić, wysyła pojedynczy sygnał, co jest jednoznaczne z prośbą o kontakt. Facebook testuje usługę reklamową bazującą na tym mechanizmie. Osoba, która na Facebooku zobaczy taki format reklamowy, będzie mogła do niego wysłać sygnał na podany w reklamie numer telefonu. W zamian otrzyma ciekawe informacje dotyczące bieżących wydarzeń (np. wyniki ostatnich meczów ligowych) razem z wiadomością od reklamodawcy. Pierwsze testy tej usługi wyszły bardzo dobrze i Facebook wkrótce rozszerzy ją na inne rynki. (w załączniku wizualizacja formatu Missed Call)

Bardziej dokładne opcje targetowania:
  • Geo-targeting: Reklamodawcy mogą teraz kierować swoje kreacje do mieszkańców jednej lub kilku prowincji w Indiach. Facebook pracuje także nad wprowadzeniem dodatkowych usprawnień geo-targetowania na rozwijających się rynkach, w tym: w Nigerii, Turcji, RPA, Indiach, Indonezji oraz w państwach Ameryki Południowej.
  • Life-stage targeting: Podobnie jak w Stanach Zjednoczonych lub w Wielkiej Brytanii, reklamodawcy w państwach rozwijających się będą niedługo mogli kierować swoje reklamy do świeżo upieczonych rodziców, a także do osób, które właśnie zmieniły pracę lub przeszły na emeryturę.
  • Lepsze sposoby pomiaru: Facebook nawiązał współpracę z firmą Nielsen aby prowadzić badania pośród użytkowników telefonów komórkowych. Dzięki temu, portal dostarcza reklamodawcom narzędzia do pomiaru sentymentu, intencji zakupowych, czy efektywności reklamy, po raz pierwszy dostępne na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych.

[Łukasz Szewczyk]

Firma ProLine aktywnie uczestniczy w portalach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktów przez kanały socialmedia: