Instagram niedawno zapowiedział, że przygotowuje się do wprowadzenia ważnych zmian w algorytmach sortowania postów. Odpowiedzialny za serwis zespół postanowił bowiem zrezygnować z chronologicznego wyświetlania dodawanych przez użytkowników materiałów na rzecz mechanizmów, które będą dopasowywać je do przewidywanych preferencji posiadaczy kont. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że rozwiązanie nie spotkało się z ciepłym przyjęciem ze strony korzystających z aplikacji osób.

Kevin Systrom, aktualny dyrektor generalny i współtwórca Instagrama, ujawnił, że użytkownicy serwisu przegapiają około 70% postów swoich znajomych. Rozwijający usługę zespół postanowił więc zrezygnować z chronologicznego sortowania znajdujących się w niej materiałów i zmienić algorytmy tak, żeby przeglądane 30% treści możliwie jak najlepiej trafiało w gusta i oczekiwania właścicieli poszczególnych profili. Zaraz po zapowiedzi wprowadzenia omówionych przez Systroma zmian w sieci pojawiły się jednak pierwsze głosy sprzeciwu oraz petycja, w której korzystające z aplikacji osoby namawiają właścicieli platformy do wycofania się z tego typu planów. Co ciekawe, pod zamieszczonym na stronie Change.org dokumentem podpisało się już prawie 160 tysięcy osób.

Z udostępnionych w sieci informacji wynika, że według użytkowników Instagrama nowe rozwiązanie będzie szkodliwe dla sporej części obecnej społeczności serwisu. Na jego wprowadzeniu ucierpieć mają też reklamujące się za pośrednictwem usługi małe firmy, które poprawione algorytmy mogą po prostu ignorować, wyświetlając korzystającym z aplikacji osobom tylko i wyłącznie posty dodawane przez bardziej rozpoznawalne przedsiębiorstwa. Czy jednak faktycznie tak będzie? Nie wiadomo. Trudno także powiedzieć, czy petycja odniesie jakikolwiek skutek. Mówiąc krótko, pozostaje nam tylko uzbroić się w cierpliwość i czekać na dalsze informacje w sprawie.