Produkcja aplikacji na smartfony to bardzo dochodowy biznes, dlatego w internetowych sklepach oferujących oprogramowanie, znajdziemy szeroką gamę propozycji, od małych rozrywkowych programików, po poważne aplikacje do edycji zdjęć, czy filmów. Jeśli jednak jakąś firma chciałaby szybko się dorobić, wówczas powinna zabrać się za produkcję gier, ponieważ to właśnie one przynoszą największy dochód.

Specjaliści z firmy Midia Research postanowili sprawdzić, jak bardzo dochodowym sektorem rynku są aplikacje mobilne. Przyjrzeli się wynikom z maja bieżącego roku, obejmującym 50 najbardziej dochodowych aplikacji w App Store oraz Google Play w takich krajach jak USA, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Kanada i Włochy, sprawdzając gatunki programów oraz ich funkcjonalność.

Bazując na zebranych danych, ustalono, że największy dochód producentom aplikacji przynoszą gry mobilne. Aż 700 najpopularniejszych aplikacji rozrywkowych obecnych w Google Play oraz App Store odpowiada za 84,9% dochodu ze sprzedaży wszystkich oferowanych tam programów. Co ciekawe, tylko 50 firm odpowiedzialnych jest za aż 81 procent najbardziej kasowych produkcji obecnych w obu cyfrowych sklepach.

Dominacja gier jest olbrzymia i bez trudu deklasują inne rodzaje aplikacji, uzyskując nad nimi ogromną przewagę. Dla porównania aplikacje do obsługi usług społecznościowych generują jedynie 4,1% zysku, programy randkowe to 3,9% dochodu, natomiast nawigacje oraz programy związane z podróżowaniem, zapewniają tylko 2,3% dochodu.

Autorzy badania Mark Mulligan oraz Karol Severin twierdzą, że dominacja gier jest tak silna, ponieważ żadne inne gatunki aplikacji nie mają tak rozwiniętego i efektywnego systemu mikropłatności. Innymi słowy, producenci aplikacji nie zarabiają tylko na ich sprzedaży (często gry są całkowicie darmowe), lecz właśnie na niewielkich płatnościach użytkowników, które w sumie bywają kilkukrotnie wyższe niż cena samej gry.

Najlepszym przykładem na efektywność tej strategii biznesowej firma fińska firma Supercell, która każdego dnia wydaje milion dolarów na promocję swych produktów i zarabia na tym pięć milionów dolarów. W ubiegłym roku dzięki dwóm produkcjom wydanym na smartfony oraz tablety, przychody firmy sięgnęły 892 milionów dolarów. Myślicie, że to dużo? Szwedzki deweloper King odpowiedzialny za niezwykle popularną grę Candy Crush Saga, w 2013 roku miał 1,9 miliarda dolarów przychodu, a więc ponad dwukrotnie więcej.

Jeśli więc kończycie teraz szkołę i zastanawiacie się nad dalszą ścieżką Waszej kariery, to proponuję nauczyć się programowania, gdyż sektor gier mobilnych to stabilny i bardzo dochodowy biznes, a wraz z rosnącą liczbą smartfonów, zyski z produkcji gier będą ciągle rosły.