Zakończyły się prace nad implementacją nowej technologii uwierzytelniającej w głównych serwisach Onetu. Od teraz jeden z największych wydawców treści internetowych w Polsce będzie korzystał z technologii type-ins.

Technologia type-ins, jaką wdrożył Onet, uznawana jest za najskuteczniejszą metodę uwierzytelniającą polegającą na rozwiązywaniu prostych zagadek tekstowych. Type-ins implementują obecnie najwięksi wydawcy na całym świecie (m.in. AOL, Bauer, Meredith). Technologia charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa zapewnianym m.in. przez 4 niezależne poziomy zabezpieczeń, wielostopniową skalę bezpieczeństwa oraz 4 globalne centra serwerowe. Wykorzystuje ona mechanizm znany z kodów CAPTCHA, ale jest znacznie bezpieczniejsza i bardziej przyjazna dla użytkowników, a ponadto gruntownie ogranicza wpływ szkodliwego ruchu i spamu na treści wydawnicze oraz bezpieczeństwo użytkowników. Nowa technologia weryfikacji została zastosowana dla wszystkich kont użytkowników Onet.pl (tradycyjnych i mobilnych), przy rejestracji w serwisach Blog.pl oraz Biznes.pl, a także w serwisie Zapytaj.Onet.pl.

Wdrożenie technologii type-ins w Onecie to efekt szerszej współpracy i umowy między Media Impact Polska, spółką obsługującą sprzedaż reklam w Grupie Onet i Ringier Axel Springer Polska, a międzynarodową siecią Interactions Europe, wyłącznym operatorem technologii type-ins w Polsce i krajach Europy środkowo-wschodniej.

Wdrożona technologia uwierzytelniająca nie tylko lepiej zabezpiecza treści wydawnicze, ogranicza spam i nadużycia, ale przynosi także nowe możliwości reklamowe. Marketerzy korzystający z technologii type-ins notują m.in. średnio 16x wyższy wzrost preferencji marek (ComScore), 14x wyższy poziom zapamiętania przekazu (ComScore) oraz 7x dłuższą interakcję z przekazem reklamowym.

Type-ins to zaawansowana technologia uwierzytelniająco-reklamowa wprowadzona na rynek przez amerykańską firmę Solve Media, Inc., która jest jednocześnie jej globalnym operatorem. Natomiast w Polsce i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wyłączność na jej reprezentację oraz obsługę ma międzynarodowa sieć natywnej reklamy online Interactions Europe.

[Łukasz Szewczyk]