Za nami piłkarskie Mistrzostwa Świata w Brazylii. Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, Mundial przyniósł znaczne wzrosty sprzedaży telewizorów na rynku. Ale nie w Polsce.

W krajach, które zakwalifikowały się do piłkarskich mistrzostw świata, popyt na odbiorniki zwiększył się średnio o 20 proc. Rekord odnotowano w Portugalii. Kibice Cristiano Ronaldo w maju 2014 r. kupowali telewizory aż o 37 proc. chętniej niż w maju 2013 r. - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Jednak jak zauważa dziennik powołując się na szacunki producentów, w Polsce, sprzedaż między styczniem i majem tego roku mogła być nawet o 10 proc. niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Nabywców znalazł w tym czasie 1 mln odbiorników, na które wydaliśmy ponad 1,7 mld zł. Warto jednak podkreślić, że w związku z procesem cyfryzacji, w Polsce dla producentów telewizorów bardzo dobry był rok 2013.

[Łukasz Szewczyk]