Jak podaje Strategy Analytics aż 70% rynku smartwatchy dzierży firma Samsung, która podaje że tylko w tym roku dostarczyła na rynek pół miliona "inteligentnych" zegarków. W tym miejscu trzeba nadmienić, że południowokoreański gigant podaje nie ilość faktycznie sprzedanych smartwatchy, a więc nabytych przez klienta detalicznego, tylko ilość zegarków dostarczonych do sklepów. Nie muszę chyba tłumaczyć, że nie wszystkie egzemplarze znalazły swych nabywców. Mimo to dominacja Samsunga jest wyraźna, a analitycy szacują, że technologia ubieralna będzie kolejną rewolucją, która wstrząśnie rynkiem niczym pojawienie się smartfonów.

Świadczyć ma o tym między innymi aż 250% wzrost liczby dostarczonych smartwatchów jaki odnotowano w pierwszym kwartale bieżącego roku (w stosunku do poprzedniego okresu). Wyniki te nie obejmują nowych urządzeń Samsunga, a więc Gear 2, Gear 2 Neo i Gear Fit.

Jeśli wierzyć prognozom to do 2018 roku rynek smartwatchy ma się rozrosnąć do 112 milionów sztuk. Tyle urządzeń ma być sprzedawanych w ciągu roku. Czy to dużo? Niech za odpowiedź świadczy fakt, że w 2013 roku sprzedano około 990 milionów sztuk smartfonów.