Podczas dzisiejszego webcastu (02.02.2022r.) dotyczącego zysków za trzeci kwartał 2021 r. Sony potwierdziło, że planuje wydać dziesięć gier z transmisją na żywo do marca 2026 roku. Po wielu latach ścisłej koncentracji na tytułach jednego gracza firma mocno naciska na model biznesowy Game as a Service (GaaS).

Playstation

Oczywiście nowa wiadomość o przejęciu Bungie za 3,6 miliarda dolarów ma duży wpływ na tę listę. Poza nowym studiem Bungie, Sony może jednak odnieść się do długo oczekiwanej, samodzielnej gry wieloosobowej The Last of Us: Factions, nad ogłoszonymi projektami pracują zespoły partnerskie wraz z wewnętrznymi zespołami.

Sony udostępniło także aktualizację sprzedaży PlayStation 5. Globalne dostawy osiągnęły do tej pory 17,3 miliona sztuk, co oznacza, że konsola straciła wiele w ostatnim kwartale w porównaniu do swojego poprzednika. PlayStation 4 sprzedało w tym samym czasie 20,2 miliona egzemplarzy, choć nie musiało radzić sobie z globalnym niedoborem chipów, w przeciwieństwie do PS5.

Z tego powodu Sony musiało nawet zrewidować całoroczne prognozy sprzedaży PS5 do 11,5 miliona sztuk. Fragment dokumentu kwartalnego sprawozdania finansowego:

Oczekuje się, że sprzedaż będzie niższa niż prognozowano w październiku ze względu na spodziewany spadek sprzedaży jednostek PlayStation 5, głównie z powodu niedoborów w dostawach komponentów, zwłaszcza półprzewodników. Oczekuje się, że dochód operacyjny będzie wyższy niż prognozowano w październiku ze względu na oczekiwany spadek kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu.
Nowa prognoza jest o ponad trzy miliony niższa od pierwotnej. Sony spodziewa się teraz sprzedać około 19,3 miliona sztuk do końca marca, w porównaniu z pierwotną prognozą ponad 22,5 miliona sztuk. Firma jednak przekonuje, że konsola będzie w stanie nadrobić utraconą sprzedaż w przyszłości, gdy brak chipów stanie się mniejszym problemem.