Elektryczny samolot Rolls-Royce'a Spirit of Innovation właśnie pobił rekord prędkości maksymalnej, lecąc w powietrzu z prędkością 384,4 mil na godzinę (618.6 km/h).
Rekord stanie się oficjalny jednak dopiero wtedy, jeśli Fédération Aéronautique Internationale (FAI) zatwierdzi lot i poświadczy rekord. Jeśli rekord zostanie certyfikowany, jednomiejscowy samolot firmy pobije obecny rekord o imponującą prędkość 132 mil na godzinę, ustanowioną przez Siemens Extra 330LE eAircraft w 2017 roku. Udało mu się również wzbić na wysokość 3 kilometrów w zaledwie 202 sekundy, 60 sekund szybciej niż poprzedni rekordzista, co świadczy o niesamowitej mocy napędu elektrycznego. Samolot napędzany jest 400-kilowatowym elektrycznym układem napędowym i jest wyposażony w "najbardziej gęsty akumulator napędowy, jaki kiedykolwiek zbudowano w przemyśle lotniczym" czytamy w oświadczeniu.
Spirit of Innovation pomyślnie zakończył swój dziewiczy rejs we wrześniu, spędzając w powietrzu około 15 minut. Chociaż samoloty elektryczne nie zastąpią paliwożernych samolotów dalekodystansowych w najbliższym czasie przez słaby stosunek energii do masy, to takie samoloty elektryczne mogą zacząć przejmować krótsze podróże. W komunikacie prasowym Rolls Royce'a powiedziano, że Spirit of Innovation "pokaże potencjał lotu elektrycznego i pomoże odblokować technologie, które mogą uczynić go częścią codziennego życia". Michael O'Leary, dyrektor generalny Ryanair powiedział CNBC w zeszłym miesiącu "nie widzę nadejścia paliw wodorowych, nie widzę nadejścia zrównoważonych paliw, nie widzę nadejścia elektrycznych systemów napędowych, na pewno nie przed 2030 r."
Rekord stanie się oficjalny jednak dopiero wtedy, jeśli Fédération Aéronautique Internationale (FAI) zatwierdzi lot i poświadczy rekord. Jeśli rekord zostanie certyfikowany, jednomiejscowy samolot firmy pobije obecny rekord o imponującą prędkość 132 mil na godzinę, ustanowioną przez Siemens Extra 330LE eAircraft w 2017 roku. Udało mu się również wzbić na wysokość 3 kilometrów w zaledwie 202 sekundy, 60 sekund szybciej niż poprzedni rekordzista, co świadczy o niesamowitej mocy napędu elektrycznego. Samolot napędzany jest 400-kilowatowym elektrycznym układem napędowym i jest wyposażony w "najbardziej gęsty akumulator napędowy, jaki kiedykolwiek zbudowano w przemyśle lotniczym" czytamy w oświadczeniu.
Spirit of Innovation pomyślnie zakończył swój dziewiczy rejs we wrześniu, spędzając w powietrzu około 15 minut. Chociaż samoloty elektryczne nie zastąpią paliwożernych samolotów dalekodystansowych w najbliższym czasie przez słaby stosunek energii do masy, to takie samoloty elektryczne mogą zacząć przejmować krótsze podróże. W komunikacie prasowym Rolls Royce'a powiedziano, że Spirit of Innovation "pokaże potencjał lotu elektrycznego i pomoże odblokować technologie, które mogą uczynić go częścią codziennego życia". Michael O'Leary, dyrektor generalny Ryanair powiedział CNBC w zeszłym miesiącu "nie widzę nadejścia paliw wodorowych, nie widzę nadejścia zrównoważonych paliw, nie widzę nadejścia elektrycznych systemów napędowych, na pewno nie przed 2030 r."