Sklep Komputerowy
Koszyk jest pusty

Sklep komputerowy od 1993 roku

Strefa Marek

OsramPhilips LED
GoProMicrosoft
MSIiiyama
LenovoGigabyte
AMDCorsair
AsusSeasonic
QNAPInsERT
HamauRage
Nitro Conceptsnoblechairs

Wszyscy producenci:

 Data: 2010-09-29 

Seagate zaostrza restrykcje serwisów gwarancyjnych

Jak się dowiedzieliśmy, firma Seagate Technology jeden z czołowych producentów dysków twardych, bardzo zaostrzył restrykcje serwisowe na naprawę gwarancyjną swoich produktów.

Prawdopodobną przyczyną zmiany polityki firmy z Oklahomy jest zmiana zarządu i spowodowane tym cięcia między innymi na usługi gwarancyjne.

Producent skrócili okres gwarancji do 3 lat a na niektóre produkty do 2 lat, a także rygorystycznie zaostrzył warunki gwarancji, które to polegają na odmowie naprawy serwisowej np. z powodu zewnętrznych zadrapań dysku.

Firma ProLine mając na uwadze dobro swoich klientów, postanowiła zebrać wszelkie informacje jakimi kieruje się firma Seagate podczas rozpatrywania zgody na naprawę gwarancyjną.

Odmowie podlega, spalony silnik (brak obrotów), którego uzasadnieniem jest niemożliwość powstania takiej usterki przy sprawnym zasilaczu i zasilaniu dysku niskim napięciem 5/12V.

Także porysowany i podrapany dysk, jest powodem odmowy serwisu przez firmę Seagate. Nawet brak worka ESD lub SeaSheel a nawet popisanie lub oklejenie dysku jest powodem odmowy uwzględnienia gwarancji.

Większe uszkodzenia dysku jak: popalona elektronika, połamane piny, podrapany laminat, brak śrubek lub ślady odkręcania śrubek (np. w celu podmiany elektroniki) skutkują odmową gwarancji.

Za utrudnienia serdecznie przepraszamy, ale sprawa gwarancji na produkty Seagate jest od nas całkowicie niezależna.


Poniżej lista przykładów pobranych ze strony Segate powodujących utratę gwarancji

Improper Packaging

No ESD bag or SeaShell, wrong box
Wrong Packaging Box

Too many drives in a box with not enough drive protection
Unopened Packaging

Remorse/unopened box
Unopened Packaging Box

Unopened ESD bag seal
External Drive

Damaged casing
External Drive

Heavy scratches
External Drive

Dented casing
External Drive

Missing USB and Power port
External Drive

Misaligned USB port (Accepted)
External Drive

Light scratches (Accepted)
External Drive

Erased Label
External Drive

Erased Label with no abrasion on the footpad
PCBA

Missing portion of PATA connector
PCBA

Missing portion of SATA connector
PCBA

Pulled pins of SATA connector
PCBA

Missing power pins
PCBA

Burnt Pins
PCBA

Burnt component proximity to power connector (1 ")
PCBA

Burnt PCBA
PCBA

Modified PCBA
PCBA

Missing component
PCBA

Missing PCBA label
PCBA

Damaged screw head
PCBA

Missing PCBA screw
PCBA

Visible corrosion
PCBA

Heavy PCBA Scratches
Baseplate

Damaged mounting screw hole
Baseplate

Screw stuck
Baseplate

Broken baseplate
Baseplate

Chip-off baseplate
Baseplate

Dented corner
Baseplate

Chip-off corner
Baseplate

Heavy scratches
Baseplate

Heavy and long scratch
Top Cover

Heavy Scratches
Top Cover

Multiple heavy scratches
Top Cover

Smudged label
Top Cover

Dog-eared label
Top Cover

Counterfeit/Fake label
Top Cover

Label with wrong information
Top Cover

Dented Top Cover
Top Cover

Dented Top Cover
Top Cover

Indelible marking
Top Cover

Corrosion
Top Cover

Missing Top Cover Screw
Top Cover Gasket

Gasket damage





Dodaj do Facebooka+ Google+Dodaj do Twitter+ Wykop.pl

Wstecz  

Opinie, komentarzeSeagate zaostrza restrykcje serwisów… - Recenzje, opinie i komentarze

Ocena klientów: 3.56 / 5 - Ilość recenzji: 59
Adek915 · A jeszcze jedno jak mi nie uwzględnią gwarancji to idę do praw konsumenta, bo faktycznie rozkręcony dysk, czy wyłamane coś to ja rozumiem, ale zadrapania WTF?, a oni sami przysłali mi taki dysk i bez zworki na tryb SATA I (chociaż i tak bym wyciągnął), ale chyba im tam już odbija...
30 Wrzesień 2010 15:47 · Ocena: 5
Arturo · Do Irek mając dysk serii 11 troche pozno sie zorientowales z ta reanimacją, trzeba bylo wgrac nowszy poprawiony firmware(który jest dostepny od miej wiecej roku) a nie załamywac rece po szkodzie LOL. Wiekszość tych usterek wg mnie dyskwalifikuje dysk przy reklamacji ale sa 3 które wg mnie moga powstc od normalnego yzywania : odklejona naklejka male ryski to moze sie zdazyc kazdemu. Ja swoja droga mimo ze mam dysk seagate 1TB z serii12 ktory dziala dobrze raczej nie kupilbym juz tego dysku a to z powodu znacznie mniejszej wydajnosci od naprzyklad samsunga f3. Pierwsze dyski serii 12 z firmware cc34 byly znacznie szybsze ale zdazalo im sie miec problemy natomiast po upgrade firmware do wersji cc46 sredni odczyt spadł o 10 mb/s co powoduje ze na dysk systemowy srednio sie teraz nadaje co najwyzej na magazyn danych niby ma byc niezawodny ale po spadku wydajnosci to jakby nie ten sam dysk co na poczatku. Teraz napewno wybralbym samsunga f3 1tb mimo ze dysk saegate nie sprawia problemów.
30 Wrzesień 2010 16:07 · Ocena: 4
Bassrockers · Czyli zareklamowanie dysku jest praktycznie niemożliwe ;D. Jak dobrze ze kupiłem u was kilka WD ;D a mój Seagate jak zdechnie tak zniknie z mojego kompa. A taka dobra firma kiedyś była.
30 Wrzesień 2010 19:03 · Ocena: 5
Mike · To prawda że dużo ludzi sie nie zna i nie grzebie w kompie ale za to gdzieś u kogoś te kompy kupują/składają i ja np już takiego dysku nie polecę bo po prostu nie chcę mieć ewentualnych problemów w przypadku uszkodzenia. Brak woreczka, "niezniszczalny" silnik, napisy na dysku :) :) to znaczna przesada
30 Wrzesień 2010 21:02 · Ocena: 5
Max · Dzisiejsze Samsungi są raczej niezawodne czego nie można powiedzieć o dzisiejszych Seagate-ach a kilka lat temu jeszcze było na odwrót i kto by pomyślał...
30 Wrzesień 2010 23:18 · Ocena: 4
Jarek · Przepraszam, to teraz co można zareklamować ! miałem cały czas seagate chyba 8 dysków, ostatni mi się zrypał to wymieniłem wpadka sie zdarza, tak jak ciąża 8 razy można a ten jedyny raz będzie owocny.Jak teraz widze ta polityka tej firmy ich zrujnuje , teraz seagaty mam w 4 literach
30 Wrzesień 2010 23:23 · Ocena: 1
Takinietu · Muszę zmartwić Mistrzów Komentarzy, ale z naszego doświadczenia wynika, że najbardziej awaryjne dyski to: dyski twarde! Kiedyś może Seagate, WD itd. miały jakiś szacunek do klienta, ale ostatnio odnoszę wrażenie, że produkty tych firm to, po prostu, mierność. Seagate jest cichy i awaryjny, WD hałasuje i jest awaryjny, Samsung jest szybki i równie szybko trafia na serwis... Odnoszę wrażenie, że jakość dysków kilka lat temu drastycznie spadła i utrzymuje się na niskim poziomie.
Może po prostu czas przenieść się na SSD... tylko ceny zabójcze. A co do gwarancji - sorry, ale jak chcesz mieć 5 lat gwarancji na dysk, to trzeba za to odpowiednio zapłacić. Mnie wcale nie dziwi, że Seagate przestał takiej gw. udzielać. 5 lat to "w komputerach" okropnie długo. Osobiście mam dysk 160GB, który ma już ponad 3 lata i, szczerze mówiąc, nie wiem czy opłacało by mi się go odsyłać, bo dorzucając jeszcze 2x koszt kuriera (tu Seagate też ma dość restrykcyjne wymagania) mogę kupić nówkę 500 GB.

1 Październik 2010 8:28 · Ocena: 5
Brak · Teraz nasuwa się jedno zasadnicze pytanie - kiedy zakurzenie dysku (jego obudowy) też stanie powodem do odmowy gwarancji...
1 Październik 2010 15:43 · Ocena: 5
Pawlak2305 · heh.. patrzac na te zdjecia ciezko jest uznac komus gwarancje... zaden czlowiek przy zdrowych zmyslach nie rysuje dysku swojego komputera srubokretem czy tez wkreca go w obudowe tak mocno ze doszczetnie niszczy gwint, juz nie wspomne o wgnieceniach na obudowie... :) dziwne ze to co widac na powyzszych zdjeciach jest zaostrzaniem warunkow gwarancyjnych...
2 Październik 2010 1:33 · Ocena: 1
Pracownik Seagate · Witam. jestem pracownikiem Seagate'a. Informacja o zaostrzeniu warunków gwarancji zaniepokoiła mnie - o tym na końcu. Dowiaduje się o tym od was, a nie od własnego pracodawcy. Mamy kwartalne mitingi (wszyscy, wszystkie zmiany, działy z dyrekcja) o tym co się działo, dzieje i dziać będzie. O takich rzeczach jak tu się nie mówi. Zawsze lanie wody i kolorowanie wszystkiego - jest ładnie i pięknie. Większość z nas nie ma pojęcia jak sprawy stoją. Ja dowiaduje się z sieci o ważnych sprawach które nas dotyczą, o posunięciach Seagate'a itp niż oni nam powiedzą. To co mówią to bełkot i dezinfo i patrzę na to z przymrużeniem oka. U nas większość nie wie ze Seagate ma swojego SSD o nazwie PULSAR. (info z sieci). To z sieci najpierw dowiedziałem się że Seagate wypuszcza hybrydę a po paru dniach z mitingu bo akurat był niedługo potem. Przecież proces od prototypu do debiutu jest długi. Najdłużej jest z naszymi głowicami. Zanim jako nowość zobaczycie je w dyskach my już jako prototypy zaczynamy robić je nawet i rok wcześniej (średnia to 9m, czasem pół roku). Normalna produkcja głowicy trwa od 6 tygodni do 3 miesięcy. To o czym się państwo dowiadujecie i ja przy okazji to wynik dużych oszczędności. U nas w oddziale (produkcja głowic) już sporo się dzieje. Już dwa lata trwa proces konwersji fabu na nowy proces technologiczny, który zakończy się latem 2011- możliwe ze w sieci będą pisać. Robią oszczędności to tu... to tam, obcieli na podwyżkach (co wszystkich wk...), zaoszczędzili na dywidendach (ja to tak nazywam. u nas to się zwie profit share). (dali tylko części, innym nie. Dziwna polityka jankesów). Tego nie robili nawet w niby najgorszym roku 2008, 2009. Chodzą plotki ze Seagate szykuje sie do połączenia z jakimś producentem pamięci Flach, czipów lub SSD-ków. Na to trzeba mieć $$$. To się przeważnie wiąże z restrukturyzacja (ładne słowo dla mediów), w realu to się mówi grupowe zwolnienia. Jeśli nie nastąpi połączenie lub przejęcie to coś na pewno. Może wyodrębnią fab dla SSD. U nas już się "dzieje ruch". Znając życie znów się dowiem o czymś z sieci :)) wcześniej niż u siebie. Jeszcze tylko tak na marginesie. Nie chcielibyście wiedzieć jak wygląda produkcja głowicy i talerzy :)) bo byście dysków nie kupowali i to się tyczy wszystkich producentów. Pozdrawiam
3 Październik 2010 0:07 · Ocena: 5
Nitr0 · Niech ktoś z Was spróbuje odkleić tą naklejkę... Łatwo idzie?
Chodzi o to, że ktoś może próbować przeklejać naklejkę z innego dysku (takiego który jest jeszcze na gwarancji) i próbować przepychać. Sama z siebie raczej nie ma prawa się odkleić.
Gorzej z zarysowaniami na boku, gdy mamy do czynienia z obudową kiepskiej jakości to są one prawie nieuniknione.
A reszta uszkodzeń? No proszę Was, nikt nie udzieli gwarancji na dysk który ma fizyczne uszkodzenia!
Nie wiem tylko co z tym silniczkiem, czasem jego nie kręcenie się może być spowodowane elektroniką.

3 Październik 2010 8:57 · Ocena: 5
Inkognito · do pawlak2305 widzę że nie wiele w życiu montowałeś komputerów i czasem rysy wzdłużne powstają przez obudowy do których wkładasz i wyciągasz dysk twardy.Nikt nim nie rzuca ani nic innego nie robi.Wkręty czasem jest tak że śruba pęknie podczas montażu dysku wkrętarka ukręci łepek i co wtedy też po gwarancji.
Na szczęście jest prawo za pomocą którego można egzekwować warunki.
I pewne sprawy są do podważenia.Pozdrawiam

3 Październik 2010 10:03 · Ocena: 5
Nfsfan6 · no to juz po seagacie.... I dobrze . Po dwoch seagatach ktore zdechly kazdy po 3 miesiacach wymienilem na samsunga i dziala juz prawie 2 lata bez zarzutu na dodatek jest duzo cichszy i szybszy oraz tanszy. Bye Bye seagate nie bede tesknil....
3 Październik 2010 13:42 · Ocena: 1
Borg · Mój seagate 80gb ata100 działa bez zarzutu już od 17.012001 roku, niestety dokupiłem dyski w 2005r 2 szt 160 gb i 2 padły po 2 latach (nowsze nie znaczy lepsze). Niestety żeby tak uszkodzić dysk jak na zdjęciach to trzeba chyba ni rzucać wiec normalne ze nie uwzględnią gwarancji.
4 Październik 2010 9:51 · Ocena: 5
Hans Olo · To ma być zaostrzenie? Sam wstydziłbym się oddać cos takiego do serwisu. Moje WD pracują 24/7, mają na koncie nawet ponad 20000 roboczogodzin i takich uskodzeń na nich nikt nie uświadczy.
5 Październik 2010 20:27 · Ocena: 5
Marmi · Ciekawa wypowiedź "pracownika Seagate", może to Polak pracujący w USA? W każdym razie ja jestem ciekaw jak są produkowane głowice/talerze i chcę to wiedzieć. Jeśli ma to mnie zniechęcić do dysków twardych to niby na czym mam zainstalować system czy zapisać swoje dane? Od razu mówię, że na SSD mnie nie stać...
A jeśli chodzi o odrzucenie gwarancji, to niektóre powody są oczywiście kuriozalne. Nie wiem co prawda, czy inne firmy uznają gwarancje w tych przypadkach, ale przynajmniej jest nadzieja, że tak. Zresztą i tak od pewnego czasu lepsze są Samsungi i nie mam już Seagate w swoich urządzeniach (przynajmniej tych na gwarancji).

6 Październik 2010 1:07 · Ocena: 3
Elektryk · Odmowie podlega, spalony silnik (brak obrotów), którego uzasadnieniem jest niemożliwość powstania takiej usterki przy sprawnym zasilaczu i zasilaniu dysku niskim napięciem 5/12V.
Każdy silnik może się sam zepsuć :;

16 Październik 2010 17:34 · Ocena: 4
Amicom · Ciekaw jestem jak sklep będzie respektował gwarancję 5 letnią Baracud serii 7200.11 .. kupiłem dwie sztuki dwa lata temu .. narazie bez problemu. Siedzą sobie grzecznie w obudowie.. Zalmana... w delikatnych plastikowych koszyczkach .. Nawet dla odróżnienia przykleiłem im żólte karteczki "poststick" ,na szczęście da sie je bez problemu odkleić ... pytanko czy jak się kiedyś pojawi bad sector .. to będzie uznana gwarancja.
3 Listopad 2010 13:32 · Ocena: 1
Krzyś · Kochani więcej nie kupujmy dysków seagata więc może kiedyś coś zrozumią. Ja przynajmniej już nie kupię. Ciekaw jestem dlaczego tak bardzo chcą ludzi pozbawić praw gwarancyjnych z błachych powodów typu naklejka czy ryska na obudowie. Kiedyś mieli najlepsze dyski i dobrą gwarancję a teraz...
Pozdrawiam
Krzyś

18 Listopad 2010 3:10 · Ocena: 1
Sprawiedliwy · Popisana obudowa -
przykład kupuje szkoła dyski twarde (muszą iść na inwentarz) więc dostają naklejki z numerami bądź opisane są markerem.
IDIOTYZM żeby za to nie uwzględniać gwarancji. No nic poczytam jak WD respektuje takie rzeczy jak tak to trzeba zmienić firmę.

28 Styczeń 2011 8:44 · Ocena: 1
Tomek · Kupiłem 4 dyski Seagate (ze względu na 5 letnią gwarancję), a zgodnie z prawem obowiązuje gwarancja z dnia zakupu i pózniejsze zmiany nie mogą pogorszyć sytuacji klienta. Dlatego jesli coś seagate będzie kombinowac w ciągu tych pięciu lat gwarancji to z przyjemnością założę im sprawę ... w końcu na biednego nie trafiło :)
20 Maj 2011 18:40 · Ocena: 5
XYZOL · Takie wymyslanie powodow dla anulowania gwarancji to objaw braku zaufania wobec klienta. Zatem jako klient nie mam powodow aby zaufac firmie, ktora nie ufa mnie. A Samsung i WD juz zacieraja rece...
25 Październik 2011 17:11 · Ocena: 5
Adek915 · [...] ale wszystkim przysyłają nowe 7200.11 z zieloną obwódką, jak odeślą, a mi przysłali jakieś używane gówn0, bez obwódki w nie najlepszym stanie, jak się teraz okazało ma 2 bad sektory (jak go ledwo dostałem to jeszcze nie miał), a ja nie mam w tym momencie innego dysku, żeby zrobić kopie, dysk używany w tym momencie 50,5 dnia, a sprawdzałem wczoraj, ale problemy pojawiły się pewnie dużo wcześniej, dysk popisany markerem coś robione długopisem przy elektronice(!), dostałem go wytartego szmatką, bo w rogach pełno syfu było, dysk który używałem 2 lata nie miał praktycznie kurzu (NZXT Lexa i wszystko jasne), zaraz chyba kupie WD, albo Sajszunga i będę miał spokój, a te dwa (no właśnie 2x7200.11 i obie z serwisu xD, pierwsza padła po miesiącu i wymienili i działa, druga padła i dostałem syf) będę męczył, aż dostanę nową serią 7200.12, bo one są już lepsze, ale na poczcie i tak muszę zapłacić za przesyłkę do UPS czy DHL, nie pamiętam i dysk znowu z Amsterdamu...
17 Styczeń 2012 21:08 · Ocena: 5
Andel · Seagate to gów..o. Nie kupować! Szkoda, że już nie ma Samsunga...
29 Marzec 2012 18:57 · Ocena: 1
... · Samsung, zostal wykupiny przez Seagate. Zostawili sobie tylko dyski SSD
Zostaje WD i Hitachi...

19 Luty 2013 9:41 · Ocena: 5
Marek · Wysłałem do serwisu dwa serwerowe - wytrzymały rok. teraz Jeden juz dostaje badów po 6 mies - drugiego jeszcze nawet nie montowałem. Kurde, Czy są jakies dyski, które nadają się do pracy 24/7? Żadnych baz danych. Zastosowanie w domowym NASie i serwer poczty. W zasadzie zero obciążenia. Tyle, że muszą sie kręcić.
15 Lipiec 2013 14:17 · Ocena: 3
Anonimowy8520 · @Djablox
Nie kłam, że prowadzisz sklep komputerowy..

29 Grudzień 2013 18:26 · Ocena: 5
Prawda · seagate sam jako firma produkuje dyski niskiej jakości, nie polecam ich kupować w ogóle bo to strata czasu przy wymianie uszkodzonego, gotówki i nerwów
2 Lipiec 2014 9:43 · Ocena: 5
EShirou · @Prawda: jak dla mnie to Seagate to dyski najwyższej jakości, używam od więcej niż 10 lat i jest świetnie, wszystko działa i podziała jeszcze przez długie lata.
2 Lipiec 2014 10:20 · Ocena: 5
Z0rg · Nie kupujemy ich HDD :D
5 Sierpień 2015 20:15 · Ocena: 4
Dodaj kolejny komentarz:
Autor:E-mail (nie wyświetlany) [?]:Ocena:
Dodaj ilustrację:
  Oficjalne odpowiedzi ProLine są oznaczone innym kolorem i ikoną   Zobacz regulamin komentarzyZasady umieszczania komentarzy
Copyright © 2002-2016 by ProLine.     Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij /  Close

Nie strać okazji i zapisz się na newsletter

Więcej o Newsletterze ProLine


• Skorzystaj ze specjalnych promocji dla subskrybentów

• Czytaj najnowsze wiadomości ze świata technologii

• Zyskaj będąc na bieżąco z limitowanymi super okazjami