NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) to przełomowa technika renderingu oparta na SI, zwiększająca wydajność graficzną, korzystając z dedykowanych procesorów SI rdzeni Tensor układów GPU GeForce RTX. DLSS korzysta z potęgi sieci neuronowej z zakresu głębokiego uczenia, aby zwiększyć częstotliwość generowania klatek przy zachowaniu bardzo dobrej jakości obrazu.



Jak powszechnie wiadomo dzięki technologii Deep Learning Super Sampling otrzymujemy lepszą wydajność w grach na kartach graficznych NVIDIA. Jej początki w wersji 1.0 nie były łatwe. Wzrost wydajności był odczuwalny, natomiast początkowo wyraźnie widoczna była utrata jakości wyświetlanego obrazu. Sytuacja diametralnie się zmieniła w momencie wypuszczenia RTX serii 3000 oraz DLSS 2.0. Wzrosty wydajności przy używaniu tego rozwiązania są imponujące, a i jednocześnie nie można nic zarzucić co do jakości wyświetlanego obrazu.

Amd

AMD nie chce zostać w tyle z swoimi kartami serii 6000 i pracuje nad rozwiązaniem w postaci FidelityFX Super Resolution. Najnowsze doniesienia youtubera Coreteks rzucają trochę więcej światła na opracowywaną przez AMD technologię. Według doniesień, rozwiązanie FidelityFX Super Resolution jest już u developerów gier. Technologia FSR nie opiera się na uczeniu maszynowym, przez co jej implementacja ma być znacznie prostsza. Co ciekawe, FSR ma działać zarówno na kartach AMD jak i również na kartach NVIDIA. Na temat faktycznych wzrostów wydajności nie wiemy praktycznie nic, poza tym, że "wyglądają one dobrze". Premiera technologii FSR odbyć ma się w czerwcu co i też pokrywa się targami Computex, które odbywać się będą dnia 1 czerwca.

Coreteks