Chcesz zgłosić zwrot lub wymianę kupionego towaru?
Zapoznaj się z poniższymi informacjami, jeśli chcesz dokonać zwrotu albo wymiany towaru kupionego w Proline. Możesz liczyć na naszą pomoc!
Jak mogę zwrócić kupiony towar?
Aby dokonać zwrotu towaru, zaloguj się do swojego konta w Proline i wybierając zakładkę "Zamówienia i rezerwacje". Wybierz tam transakcję, a następnie kliknij link o nazwie "zwrot produktu". Postępuj zgodnie z dostępnymi tam informacjami. Po otrzymaniu towaru i uznaniu zwrotu zwrócimy Ci pieniądze. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży oraz zwracany Towar wyślij nam na adres:
Proline SA (zwroty)
ul. Brzozowa 5
55-095 Mirków
Jak mogę wymienić towar na inny?
W przypadku chęci wymiany towaru na inny, w pierwszym etapie musimy sprawdzić i uznać zwrot. Następnie skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia, na jaki produkt chcesz go wymienić. Jeżeli nowy produkt ma inną cenę, zwrócimy różnicę albo lub poprosimy o dopłatę. Oświadczenie o zamiarze wymiany towaru oraz zwracany Towar wyślij do nas na adres:
Proline SA (zwroty)
ul. Brzozowa 5
55-095 Mirków
Zgłoś zwrot lub wymianę towaru
Na co zwrócić uwagę?
Czego nie możesz zwrócić lub wymienić?
Produktów cyfrowych (klucze ESD)
Produkty, które nie są zapisane na nośniku fizycznym, a które zostały przez Ciebie aktywowane po zakupie, np. na podstawie otrzymanego kodu, licencji elektronicznej, vouchera, dostępu do platformy.
Produktów wykonanych na zamówienie
Produkty nieprefabrykowane wyprodukowane według Twojej specyfikacji lub spełniające indywidualne potrzeby.
Rozpakowanych produktów multimedialnych
Produkty zapieczętowane, które zostały otwarte po dostarczeniu (np. nagrania dźwiękowe, programy komputerowe).
Produktów higienicznych
Produkty w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne (np. słuchawki dokanałowe).
Czego nie możesz zwrócić w sklepie stacjonarnym?
Produktów wielkogabarytowych
Produkty takie jak fotele gamingowe, telewizory, duże obudowy komputerowe, monitory o przekątnej 32" i większej nie mogą zostać zwrócone stacjonarnie w sklepie stacjonarnym proline.
Informacje prawne
Informacje dotyczące korzystania z prawa do odstąpienia od umowy
Konsument (zakup w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą), zgodnie z art. 27 Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827 ze zm.) może terminie czternastu dni odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ustawie.
W związku ze zmianą od 1 stycznia 2021 roku ustawy o prawach konsumenta opisane regulaminem sklepu internetowego prawa i obowiązki konsumentów w zakresie uprawnienia do odstąpienia od umowy zawieranej na odległość oraz rękojmi za wady towarów wprost należy stosować i będą stosowane do osób fizycznych, w tym wspólników spółek cywilnych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Spółka ProLine S.A. z siedzibą ul. Brzozowa 5, 55-095 Mirków, NIP: 8951898022, KRS: 0000282071, Regon: 020482041, BDO: 000437899 wpisana przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej Wydział VI. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 500000 zł i został on opłacony w całości. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach, jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom, którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.
Korzystanie z prawa do odstąpienia od umowy
- Konsument, który w sklepie internetowym zawarł umowę sprzedaży produktu, może odstąpić od niej bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej.
- Terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży produktu wygasa po upływie 14 dni od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik, a w przypadku gdy umowa sprzedaży obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, dla pozostałych umów, w tym umów o świadczenie usług dodatkowych – od dnia ich zawarcia.
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży produktu może zostać zrealizowane przez konsumenta poprzez przesłanie jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu na adres: Proline ul. Brzozowa 5 55-095 Mirków. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na prezentowanym wzorze formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zawartej w sklepie internetowym może zostać zrealizowane przez konsumenta również poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru zawartej w sklepie internetowym i przesłanie z wykorzystaniem udostępnionego przez usługodawcę formularza elektronicznego. W przypadku złożenia oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim i przesłania go zgodnie z postanowieniami zdania poprzedniego usługodawca niezwłocznie potwierdzi na trwałym nośniku (korespondencją elektroniczną, na adres e-mail podany w formularzu) otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru zawartej w sklepie internetowym.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży produktu usługodawca zwraca wszystkie otrzymane od konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez usługodawcę towarów), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym usługodawca został poinformowany o decyzji konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Usługodawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia usługodawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Towar należy odesłać lub przekazać na adres Proline ul. Brzozowa 5, 55-095 Mirków niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował usługodawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru, który ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą, konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru w wysokości: dla towarów o wadze do 30 kg do 40 zł, a dla towarów o wadze ponad 30 kg do 200 zł, z zastrzeżeniem, że w przypadku towarów ponadgabarytowych (np. lodówki side-by-side) wysokość ww. kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę 700-1000 zł
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Jeżeli konsument zażądał rozpoczęcia świadczenia usług dodatkowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży produktu, zobowiązany jest do uiszczenia ich ceny proporcjonalnie do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował usługodawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy sprzedaży wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez usługodawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z usługodawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę osobę o odstąpieniu przez konsumenta od umowy sprzedaży produktu.
Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług dodatkowych, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę dodatkową, za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży towarów lub usług dodatkowych;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta i służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby usługodawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy, lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy sprzedaży przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.