Poniżej znajdziesz informację na temat maksymalnych terminów do złożenia reklamacji przesyłki i sporządzenia protokołu szkody na odebraną już przesyłkę to:

  • Kurier DHL: 7 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki.
  • Poczta Polska: 7 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki.
  • Paczkomat: 14 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki z paczkomatu.
  • Orlen Paczka: 7 dni kalendarzowych w przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia jej zawartości, niedającego się z zewnątrz zauważyć, 12 miesięcy od daty nadania paczki w przypadku spisania protokołu szkody

Podczas odbioru przesyłki bardzo prosimy o dokładne sprawdzenie stanu paczki i zwrócenie uwagi na ewentualne wgniecenia, rozdarcia itp. Kurier ma obowiązek oczekiwania na sprawdzenie stanu przesyłki lub przypadku podejrzenia uszkodzenia produktów wewnątrz opakowania na weryfikację stanu produktów oraz musi przyjąć zgłoszenie o zaistniałej sytuacji (uszkodzenia przesyłki).

Jeżeli przesyłka została uszkodzona, należy wtedy zażądać od kuriera spisania protokołu szkody. W takim protokole bardzo prosimy o opisanie widocznych uszkodzeń opakowania zewnętrznego, ewentualnie produktów. Odebranie uszkodzonej przesyłki bez spisania protokołu szkody jest przez firmę kurierską potraktowane jako potwierdzeniem o braku uszkodzeń towaru w opakowaniu zewnętrznym przesyłki co skutkuje odrzuceniem wszelkich roszczeń reklamacyjnych skierowanych w stosunku do firmy kurierskiej.

Jeżeli uszkodzenie produktów znajdujących się w paczce, zostanie stwierdzona po odjeździe kuriera, odbiorca ma czas w ciągu 7 dni na spisanie protokołu szkody, po wcześniejszym zgłoszeniu reklamacji i wezwaniu kuriera pod wskazany adres.

W protokole szkody należy właściwie opisać wszelkie uszkodzenia, ponieważ jest to podstawa reklamacji pomiędzy nadawcą a firmą kurierską. Brak opisania uszkodzeń opakowania zewnętrznego w przypadku ich faktycznego wystąpienia może skutkować odmową uznania zgłoszenia reklamacyjnego. Za uszkodzenia przesyłki przyjmuje się także wgniecenia opakowania zewnętrznego, które trzeba koniecznie opisać w protokole szkody.

Kopia protokołu szkody jest podstawą do dochodzenia odszkodowania w procesie reklamacji.

Bardzo prosimy o wykonanie zdjęć na każdym etapie sprawdzania paczki. Np.:

  1. Paczki przed otwarciem: widoczne etykiety/oznaczenia ostrzegawcze, naklejka z napisem ostrożnie, widoczne uszkodzenia paczki, taśma firmowa lub w przypadku jej braku inna taśma/rodzaj opakowania.
  2. Paczka po otwarciu: widoczne uszkodzenia produktów.

Po stwierdzeniu szkody w każdym wypadku należy zarówno przy odbiorze, jak i w przeciągu określonych terminów powyżej po odebraniu przesyłki, prosimy o zgłoszenie tego faktu drogą email na adres pomoc@proline.pl wraz z opisem sytuacji, która miała miejsce oraz załączonymi zdjęciami i skanem protokołu szkody.

Kurier DHL

W przypadku zauważenia jakiegokolwiek uszkodzenia paczki podczas jej odbioru od kuriera bardzo prosimy o otwarcie jej przy kurierze oraz sprawdzenia stanu, w jakim znajdują się produkty. Jeżeli produkty będą uszkodzone, prosimy o spisanie protokołu szkody, w którym należy właściwie opisać zauważone uszkodzenia produktów, jak i dostarczonego opakowania zewnętrznego.

Jeżeli podczas odbioru nie zauważymy uszkodzeń paczki, a po otwarciu opakowania okaże się, że produkty są zniszczone np. potłuczona matryca monitora, pęknięte szkło w obudowie. Klient ma 7 dni na ponowne wezwanie kuriera w celu spisania protokołu szkody. W takim przypadku pilnie należy uwzględnić, że opakowanie nie nosiło śladów uszkodzenia jednak produkty wewnątrz zostały dostarczone z uszkodzeniem mechanicznym.

Spisany protokół należy przesłać na adres pomoc@proline.pl wraz z opisem zaistniałej sytuacji związanej ze szkodą. W pierwszej kolejności stroną uprawnioną do składania reklamacji jest nadawca, czyli Proline. Na żądanie lub prośbę klienta może, to on być stroną reklamującą. W takim przypadku prosimy w e-mailu ze zgłoszeniem szkody poinformować Proline o takim fakcie. Prześlemy wtedy pisemne przekazanie praw do reklamacji na osobę zgłaszającą.

Poczta Polska

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki i towaru przez usługę firmy poczta polska podczas jej odbioru dostawca ma obowiązek sporządzić protokół szkody.

W przypadku stwierdzenia uszkodzeń produktów po otwarciu przesyłki lub zauważenia uszkodzenia jej po odjeździe dostawcy Poczty Polskiej szkodę należy zgłosić w przeciągu 7 dni od daty odbioru przesyłki. Szkodę również można zgłosić w najbliższym oddziale firmy Poczta Polska lub za pomocą formularza online, dostępnego pod adresem: https://ereklamacje.poczta-polska.pl/.

Należy pamiętać, że reklamację w tym trybie w pierwszej kolejności należy do zgłoszenia przez nadawcę (czyli sklep Proline). Należy drogą e-mailową przesłać opis reklamacji oraz dołączyć do niej niezbędne zdjęcia przedstawiające uszkodzone produkty, jak i skan protokołu szkody (jeżeli został spisany).

Paczkomat Inpost

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia paczki natychmiast po wyjęciu jej z paczkomatu możemy w samym urządzeniu złożyć reklamację, opcja "Mam uwagi do paczki". W takim wypadku pozostawiamy paczkę w skrytce, a na adres email otrzymujemy formularz reklamacyjny, który musimy wypełnić i zatwierdzić w przeciągu 14 dni. Nie wypełnienie formularza lub brak jego wysłania w przeciągu 14 dni skutkuje odesłaniem paczki do nadawcy. Cała procedura objaśniana jest na monitorze paczkomatowym podczas procesu reklamacji.

W przypadku, jeśli paczka nie nosiła śladów uszkodzenia a towary znajdujące się wewnątrz opakowania są uszkodzone reklamację możemy zgłosić do najbliższego oddziału InPost w którym wypełniamy protokół szkody i zgłaszamy reklamację lub poprzez formularz online: https://inpost.pl/reklamacja wybierając opcję "Paczka - paczkomaty InPost" oraz wypełniając właściwe dane.

Reklamację w drugim trybie może także złożyć Nadawca. W tym celu należy wysłać email na serwis@proline.pl z opisem zaistniałej sytuacji oraz załączyć wszelkie dokumenty jak zdjęcia itp., które pozwolą na stwierdzenie wystąpienia uszkodzeń paczki lub towarów.

Orlen Paczka

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki i towaru przez usługę firmy Orlen Paczka podczas jej odbioru dostawca ma obowiązek sporządzić protokół szkody.

W przypadku stwierdzenia uszkodzeń produktów po otwarciu przesyłki lub zauważenia uszkodzenia jej po odebraniu przesyłki Orlen Paczka szkodę należy zgłosić w przeciągu 7 dni od daty odbioru przesyłki. Szkodę można też zgłosić za pomocą formularza online, dostępnego pod adresem https://www.orlenpaczka.pl/reklamacje/