|
- Niniejsze Warunki gwarancji określają warunki ochrony gwarancyjnej towaru w przypadku jej udzielenia przez Sprzedawcę - SEBASTIAN PONIKOWSKI PROLINE z siedzibą ul. Brzozowa 5, 55-095 Mirków, Nr NIP: 895-101-17-86, nr Regon: 930767003, e-mail pomoc@proline.pl, nr telefonu 664999933 (dalej "Sprzedawca" lub "Gwarant").
- Na towary sprzedawane w sklepie internetowym może być udzielona gwarancja Sprzedawcy, producenta lub importera. Towar posiadający gwarancję producenta lub importera nie podlega niniejszym warunkom gwarancyjnym Sprzedawcy i może być serwisowany w punktach autoryzowanych wskazanych przez producenta lub importera zgodnie z warunkami karty gwarancyjnej wydanej przez producenta lub importera.
- Oświadczenie o objęciu towaru ochroną gwarancyjną Sprzedawca składa poprzez jego umieszczenie na dowodzie zakupu lub stickera gwarancyjnego na towarze.
- Gwarancja obowiązuje przez okres wskazany w dowodzie zakupu i/lub stickerze gwarancyjnym umieszczonym na towarze.
- Okres gwarancji biegnie od dnia, kiedy towar został Kupującemu wydany.
- Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terenie Polski.
- W ramach udzielonej gwarancji Gwarant zobowiązuje się do nieodpłatnego usunięcia wady fizycznej (naprawy) towaru. W przypadku, gdy naprawa okaże się niemożliwa lub połączona z nadmiernymi trudnościami lub kosztami Gwarant może zaproponować:
- wymianę towaru na taki sam, a w przypadku gdy jest to niemożliwe na sprzęt o nie gorszych parametrach funkcjonalnych od produktu podlegającemu wymianie lub
- zwrot zapłaconej ceny.
- Gwarancja obejmuje wady fizycznej tkwiącej w towarze w chwili jego wydania Kupującemu i ujawnione w okresie obowiązywania Gwarancji, o którym jest mowa w pkt 4.
- Gwarancją nie są objęte:
- wady i usterki będące następstwem uszkodzeń mechanicznych, oddziaływania czynników zewnętrznych w tym chemicznych, termicznych, pola magnetycznego,
- wady i usterki będące następstwem zalania towaru jakimkolwiek płynem,
- wady i usterki będące następstwem celowego uszkodzenia sprzętu,
- wady i usterki będące następstwem niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją czy inną dokumentacją użytkowania, przechowywania, transportu, czyszczenia, konserwacji towaru,
- wady i usterki będące następstwem użytkowania towaru niezgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa,
- wady i usterki będące następstwem niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją instalacji lub montażu dokonanej przez Kupującego, innego użytkownika towaru, lub inną osobę trzecią,
- wady i usterki będące następstwem dostarczenia towaru do Gwaranta bez oryginalnego lub bezpiecznego opakowania (karton, formy styropianowe, folie, dyski twarde w metalizowanej folii antyelektrostatycznej, pudełka zabezpieczone gąbką lub styropianem itp.),
- materiały eksploatacyjne (takie jak toner, atrament, bateria) i dołączone do towaru akcesoria lub inne wyposażenie dodatkowe (takie jak kable).
- Kupujący traci uprawnienia wynikające z gwarancji w przypadku:
- ingerencji w oprogramowanie urządzenia (na przykład modyfikację UEFI, firmware karty graficznej, odblokowanie bootloadera, wgranie customowego softu / moda do hulajnogi),
- wystąpienia w dokumencie zakupu, na stickerze gwarancyjnym lub w numerach seryjnych (innych oznaczeniach identyfikujących) towaru jakichkolwiek zmian, wytarć, zatarć, zamazań lub jakichkolwiek ich przeróbek, uszkodzeń czy ich usunięcia,
- uszkodzenia, naruszenia, zerwania, a także braku czytelności plomb (zmian, zatarć, zamazań) lub innych zabezpieczeń towaru,
- braku czytelności numerów seryjnych lub innych oznaczeń identyfikujących towar, dokumentu zakupu, stickera gwarancyjnego, plomb,
- nieprzedłożenia, w tym zagubienia, przez Kupującego dokumentu zakupu lub stickera (jeśli sticker jest tylko na opakowaniu, prosimy zachować opakowanie na czas gwarancji) które są jedynymi dokumentami umożliwiającymi reklamowanie towaru,
- dokonania naprawy, przeróbki, niewłaściwego montażu towaru przez Kupującego lub jakąkolwiek inną osobę inną niż Gwarant,
- użycia niezgodnych z instrukcją materiałów eksploatacyjnych, podłączenia lub zainstalowania akcesoriów, podzespołów w przypadkach gdy producent dopuszcza samodzielne wykonanie tych czynności przez Kupującego,
- w wyniku naniesienia oznaczeń własnych.
- Wady towaru ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte przez Gwaranta w terminie 35 dni roboczych od daty dokonania prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego zgodnie z zasadami obowiązującymi u Gwaranta i dostarczenia towaru do Gwaranta.
- Termin wskazany w pkt 11 powyżej może ulec wydłużeniu, jednak nie więcej niż do 3 miesięcy, w przypadku braku możliwości dokonania naprawy lub stwierdzenia wady w serwisie Gwaranta, konieczności przesłania towaru do producenta, konieczności zamówienia elementów niezbędnych do dokonania naprawy. Gwarant poinformuje Kupującego o przedłużeniu terminu oraz o przesłaniu towaru do producenta.
- Naprawa gwarancyjna nie obejmuje czynności przewidzianych w instrukcji obsługi lub instalacji, do wykonania których zobowiązany jest Kupujący lub inny użytkownik towaru we własnym zakresie i na własny koszt np.: zainstalowanie sprzętu, konserwacja, instalacja oprogramowania.
- Części, elementy towaru, urządzenia wymienione przez Gwaranta stają się jego własnością.
- Kupujący powinien dokonać zgłoszenia wady/usterki/uszkodzenia towaru w terminie 14 dni od dnia jej stwierdzenia pod rygorem odmowy wykonania obowiązków z tytułu udzielonej gwarancji przez Gwaranta.
- Kupujący powinien dokładnie sprawdzić reklamowany towar i opisać rodzaj wady/usterki/uszkodzenia na formularzu zgłoszeniowym, którego wzór jest dostępny pod adresem: https://proline.pl/?n=serwis-zgloszenie-uszkodzenia
- Przed przekazaniem towaru Gwarantowi wszelkie prywatne lub służbowe dane, informacje Kupujący powinien zabezpieczyć tworząc ich kopię zapasową, a następnie trwale usunąć z urządzenia przekazywanego Gwarantowi.
- W przypadku, gdy reklamacja dotyczy telefonu, tabletu lub innego urządzenia które przypisuje się do konta, należy wylogowanie się z danego urządzenia i usuniecie wszelkich blokad i haseł.
- Wadliwy towar wraz z formularzem zgłoszeniowym, kopią dowodu zakupu Kupujący powinien dostarczyć:
- do miejsca, w którym towar został wydany przy udzieleniu gwarancji lub
- przesyłką pocztową, przesyłką kurierską lub osobiście na adres: Serwis ProLine, ul. Brzozowa 5, 55-095 Mirków k/Wrocławia. Kontakt z serwisem: tel. nr 664 999 933. Prosimy nie wysyłać oryginałów dokumentacji, gdyż Serwis nie zwraca przesłanych dokumentów.
- Towar należy dostarczyć czysty, kompletny w oryginalnym lub bezpiecznym opakowaniu (karton, formy styropianowe, folie, dyski twarde w metalizowanej folii antyelektrostatycznej, pudełka zabezpieczone gąbką lub styropianem itp.) zabezpieczającym przed uszkodzeniem wraz z akcesoriami (np. kable) oraz instrukcją obsługi. Płyty główne pod socket 1155, 1156, 2011 muszą zawierać zaślepkę ochronną.
- Towar należy odebrać w terminie 14 dni od poinformowania Kupującego o zakończeniu czynności gwarancyjnych przez Gwaranta. Jeżeli towar nie zostanie odebrany w tym terminie Gwarant wyznaczy Kupującemu na piśmie dodatkowy 14-dniowy termin do odbioru towaru od daty doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu, Sprzedawca jest uprawniony do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie towaru. Opłata ta wynosi 5% aktualnie obowiązującej stawki w miejscowości jego przechowywania za każdy 1 m2 zajętej przez towar powierzchni magazynowej. Opłata naliczana jest proporcjonalnie do liczby dni przechowywania towaru.
- Wraz z towarem Kupujący otrzyma dokument Potwierdzenie Odbioru Towaru z Naprawy Gwarancyjnej, który stanowi podstawę do wydłużenia okresu gwarancyjnego o czas naprawy oraz ewentualnej wymiany towaru na nowy.
- W przypadku, gdy towar jest odsyłany do Kupującego przesyłką pocztową lub kurierską prosimy o stosowanie następującej procedury:
- po otrzymaniu przesyłki sprawdzić jej stan w obecności kuriera. Każda przesyłka powinna być zapieczętowana taśmą z pieczątkami ProLine, lub firmową taśmą z logo ProLine. Jeżeli tak nie jest, oznacza to, że przesyłka była otwierana przez osoby nieuprawnione - należy sprawdzić jej zawartość w obecności kuriera,
- w przypadku zauważenia jakiegokolwiek uszkodzenia opakowania rozpakować przesyłkę w obecności kuriera i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia zawartości wspólnie sporządzić stosowny protokół,
- jeżeli, mimo braku śladów uszkodzenia opakowania, po odjeździe kuriera zostało stwierdzone uszkodzenie przesyłki, sporządzić protokół szkody zawierający: opis uszkodzenia, nr listu przewozowego, datę doręczenia; protokół dostarczyć do lokalnego oddziału firmy kurierskiej, która wykonała usługę, a jego kopię przesłać faksem do ProLine na numer 713290095.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego będącego konsumentem wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
 |