Z pewnych źródeł możemy dowiedzieć się, że spokojna rozgrywka Ori and the Will of the Wisps zajmuje około dwunastu godzin. Ale nic nie stoi na przeszkodzie by ukończyć grę w ciągu godziny, co udowadnia speedrunner Isaia.
Gra została wydana dopiero w zeszłym tygodniu więc jest duże pole do popisu by ulepszać przejście i przy okazji pobijać nowe rekordy. Dla porównania: rekord świata dla poprzednika Ori and the Blind Forest wynosi nieco ponad dziesięć minut, a chociaż Will of the Wisps jest dłuższą grą to można wywnioskować, że rekord dramatycznie się poprawi. W biegu zastosowano "sword leap glitch", która pozwala na skoki, które w innym przypadku byłyby niemożliwe. Isaia wyjaśnia na reddicie, że potrzebna jest broń "strażnik" i "miecz". Po wyposażeniu ich musisz "nacisnąć strażnika, a następnie miecz. Im szybciej to zrobisz, tym wyżej skoczysz".
W recenzjach Ori and the Will of the Wisps możemy przeczytać, że jest to "niekonsekwentna i czasami denerwująca, ale ostatecznie urocza, pełna wyzwań i porywająca bajka".
Gra została wydana dopiero w zeszłym tygodniu więc jest duże pole do popisu by ulepszać przejście i przy okazji pobijać nowe rekordy. Dla porównania: rekord świata dla poprzednika Ori and the Blind Forest wynosi nieco ponad dziesięć minut, a chociaż Will of the Wisps jest dłuższą grą to można wywnioskować, że rekord dramatycznie się poprawi. W biegu zastosowano "sword leap glitch", która pozwala na skoki, które w innym przypadku byłyby niemożliwe. Isaia wyjaśnia na reddicie, że potrzebna jest broń "strażnik" i "miecz". Po wyposażeniu ich musisz "nacisnąć strażnika, a następnie miecz. Im szybciej to zrobisz, tym wyżej skoczysz".
W recenzjach Ori and the Will of the Wisps możemy przeczytać, że jest to "niekonsekwentna i czasami denerwująca, ale ostatecznie urocza, pełna wyzwań i porywająca bajka".