W technologii upscalingu FidelityFX Super Resolution (FSR) od AMD w wersji 2.0, która w końcu zaczęła pojawiać się w grach pod koniec ubiegłego tygodnia, najważniejsze jest to, że jakość przeskalowanego obrazu jest o wiele lepszy niż miało to miejsce w FSR w wersji 1.0. Oczywiście FSR w wersji 2.0 jest kompatybilny ze wszystkimi rodzajami procesorów graficznych, w tym nie tylko AMD, ale także starszymi procesorami graficznymi GeForce, które nie są kompatybilne z DLSS. FSR 2.0 od AMD i DLSS od NVIDII mogą sprawić, że gry, w których nie można grać w przyzwoitej ilości klatek na sekundą, będą grywalne i pomogą wycisnąć trochę więcej wydajności z procesora graficznego.
Testy przeprowadzone przez Tom's Hardware pokazały jeszcze jedną ciekawą rzecz. Używając procesora graficznego Iris Xe w procesorze Core i7-1165G7, technologia AMD FSR 2.0 była w stanie podnieść średnią liczbę klatek w Deathloop w rozdzielczości 720p o około 16 procent. Całkiem nieźle jak na prawie dwuletnią zintegrowaną kartę graficzną w laptopie wykorzystywaną w wymagającej grze. Natomiast zintegrowany procesor graficzny w procesorze Intel Ice Lake nie osiągnął nawet grywalnej liczby 30 klatek na sekundę w Deathloop przy upscalingu FSR. Oba procesory graficzne Intela wykazały również wiele wad graficznych w większości przeprowadzanych testów, chociaż zapewne można je naprawić w przyszłych aktualizacjach.
Twórcy gier mogą zdecydować się na obsługę FSR 2.0 zamiast DLSS Nvidii z prostego powodu. FSR zapewnia wystarczająco dobre wyniki, które obejmują znacznie szerszy zakres sprzętu GPU od wielu producentów oraz technologia te jest znacznie prostsza w implementacji w grach. AMD nie jest jednak jedynym, który próbuje zdefiniować szerzej kompatybilny standard skalowania wysokiej jakości - nadchodzący standard Intela XeSS może być również używany z procesorami graficznymi Intel, Nvidia lub AMD. Obsługa DLSS jest również dość mocno zakorzeniona, ze stosunkowo szerokim wsparciem na długiej liście nowych gier
Testy przeprowadzone przez Tom's Hardware pokazały jeszcze jedną ciekawą rzecz. Używając procesora graficznego Iris Xe w procesorze Core i7-1165G7, technologia AMD FSR 2.0 była w stanie podnieść średnią liczbę klatek w Deathloop w rozdzielczości 720p o około 16 procent. Całkiem nieźle jak na prawie dwuletnią zintegrowaną kartę graficzną w laptopie wykorzystywaną w wymagającej grze. Natomiast zintegrowany procesor graficzny w procesorze Intel Ice Lake nie osiągnął nawet grywalnej liczby 30 klatek na sekundę w Deathloop przy upscalingu FSR. Oba procesory graficzne Intela wykazały również wiele wad graficznych w większości przeprowadzanych testów, chociaż zapewne można je naprawić w przyszłych aktualizacjach.
Twórcy gier mogą zdecydować się na obsługę FSR 2.0 zamiast DLSS Nvidii z prostego powodu. FSR zapewnia wystarczająco dobre wyniki, które obejmują znacznie szerszy zakres sprzętu GPU od wielu producentów oraz technologia te jest znacznie prostsza w implementacji w grach. AMD nie jest jednak jedynym, który próbuje zdefiniować szerzej kompatybilny standard skalowania wysokiej jakości - nadchodzący standard Intela XeSS może być również używany z procesorami graficznymi Intel, Nvidia lub AMD. Obsługa DLSS jest również dość mocno zakorzeniona, ze stosunkowo szerokim wsparciem na długiej liście nowych gier