W ramach projektu "Bezpieczne Interneciaki", Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował raport zatytułowany "Ochrona małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie".
"Bezpieczne Interneciaki" to realizowana przez IAB Polska akcja informacyjna dla dzieci i ich rodziców uświadamiająca potencjalne zagrożenia płynące z sieci. W jej ramach w czerwcu br. został przyjęty Kodeks Dobrych Praktyk, którego celem jest zapewnienie skutecznej ochrony małoletnich przed szkodliwymi dla nich treściami, a w listopadzie br. odbyła się konferencja "Ochrona małoletnich w internecie". Kolejny etap akcji stanowi wydany właśnie raport "Ochrona małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie".

Jako branża zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest kwestia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży podczas korzystania z internetu. Dlatego najbardziej liczący się na rynku wydawcy, skupieni w ramach IAB Polska, postanowili dać dobry przykład i wyszli z inicjatywą samoregulacji w tym obszarze. Jej sygnatariusze deklarują, że będą działać w sposób etyczny, kierując się społeczną odpowiedzialnością biznesu. Inicjatywa stanowi także doskonały przekaz dla samych rodziców - mogą mieć pewność, że w serwisach, które się pod nią podpisały, ich pociechy nie zetkną się z nieodpowiednimi treściami
- wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.

W raporcie zostały poruszone m.in. takie zagadnienia, jak: "Rozwój dzieci i młodzieży a bezpieczeństwo w internecie", "Ochrona małoletnich w serwisach VoD", "Bezpieczne oazy w polskim internecie", "Dostęp najmłodszych do szkodliwych treści online".

Raport można pobrać ze strony www.bezpieczneinterneciaki.pl.

[Łukasz Szewczyk]