Elon Musk, dyrektor generalny Tesli, mówi, że producent samochodów będzie miał "podstawową funkcjonalność", aby w tym roku zapewnić autonomiczną jazdę na poziomie 5.
Bloomberg i Reuters podają, że Tesla jest "bardzo blisko" do wprowadzenia w pełni autonomicznych możliwości prowadzenia pojazdu. Informował w nagranym wideo pokazanym na światowej konferencji AI w Szanghaju.
Ambicje Muska o autonomicznych pojazdach dotyczące Tesli są kluczowe dla jego planu budowy floty robotaxis, która konkurowałaby z takimi firmami, jak Google spin-off Waymo i GM's Cruise.
Musk w kwietniu powiedział, że sieć robotaxi Tesli byłaby w tym roku "funkcjonalnie ukończona", ale "zatwierdzenie regulacyjne jest wielką niewiadomą".
Inną dużą niewiadomą jest to, czy technologia Tesli jest tak samo bliska prowadzenia samochodu, jak twierdzi Musk. Samochody Tesli są obecnie ogólnie postrzegane jako pojazdy autonomiczne poziomu 2, ponieważ nadal musi być kierowca za kierownicą. Na poziomie 5 komputery pojazdu są w pełni autonomiczne i nie wymagają obecności kierowcy.
Niektórzy spekulują, że Musk używa mglistego terminu "zatwierdzenie regulacyjne", aby ukryć postęp Tesli w osiąganiu autonomii na poziomie 5.
Przepisy National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) dotyczące autonomicznych możliwości prowadzenia pojazdu są zgodnie z raportami konsumenckimi, niekompletne. Podczas dochodzenia w sprawie awarii autopilota Tesli, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu skrytykowała także NHTSA - oddział Departamentu Transportu - za przyjęcie "nieregulacyjnego podejścia".
Analiza przeprowadzona przez Navigant Research wykazała, że ??Tesla jest "konkurentem" na rynku jazdy autonomicznej, daleko w tyle za "liderami" Waymo, Cruise, Fordem i Baidu.
Tesla twierdzi, że FSD automatycznie obsługuje wjazd i zjazd na autostrady i wyprzedzanie, a także wezwanie i parkowanie automatyczne, a ostatnio możliwość nawigowania na światłach i znakach stop. Jednak korzystanie z funkcji nadal wymaga od kierowcy zwracania uwagi na drogę.
Bloomberg i Reuters podają, że Tesla jest "bardzo blisko" do wprowadzenia w pełni autonomicznych możliwości prowadzenia pojazdu. Informował w nagranym wideo pokazanym na światowej konferencji AI w Szanghaju.
Jestem bardzo przekonany, że nastąpi poziom 5 lub zasadniczo pełna autonomia i myślę, że nastąpi to bardzo szybko. jeszcze tym roku ukończymy podstawową funkcjonalność autonomii poziomu 5W kwietniu ubiegłego roku Musk powiedział, że Tesla najprawdopodobniej będzie miał całkowicie autonomiczne pojazdy do końca roku i że byłby "zszokowany", gdyby nie do końca 2020 r., W którym to momencie "interweniowałby człowiek zmniejszając tym samym bezpieczeństwo ".
Ambicje Muska o autonomicznych pojazdach dotyczące Tesli są kluczowe dla jego planu budowy floty robotaxis, która konkurowałaby z takimi firmami, jak Google spin-off Waymo i GM's Cruise.
Musk w kwietniu powiedział, że sieć robotaxi Tesli byłaby w tym roku "funkcjonalnie ukończona", ale "zatwierdzenie regulacyjne jest wielką niewiadomą".
Inną dużą niewiadomą jest to, czy technologia Tesli jest tak samo bliska prowadzenia samochodu, jak twierdzi Musk. Samochody Tesli są obecnie ogólnie postrzegane jako pojazdy autonomiczne poziomu 2, ponieważ nadal musi być kierowca za kierownicą. Na poziomie 5 komputery pojazdu są w pełni autonomiczne i nie wymagają obecności kierowcy.
Niektórzy spekulują, że Musk używa mglistego terminu "zatwierdzenie regulacyjne", aby ukryć postęp Tesli w osiąganiu autonomii na poziomie 5.
Przepisy National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) dotyczące autonomicznych możliwości prowadzenia pojazdu są zgodnie z raportami konsumenckimi, niekompletne. Podczas dochodzenia w sprawie awarii autopilota Tesli, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu skrytykowała także NHTSA - oddział Departamentu Transportu - za przyjęcie "nieregulacyjnego podejścia".
Analiza przeprowadzona przez Navigant Research wykazała, że ??Tesla jest "konkurentem" na rynku jazdy autonomicznej, daleko w tyle za "liderami" Waymo, Cruise, Fordem i Baidu.
Tesla twierdzi, że FSD automatycznie obsługuje wjazd i zjazd na autostrady i wyprzedzanie, a także wezwanie i parkowanie automatyczne, a ostatnio możliwość nawigowania na światłach i znakach stop. Jednak korzystanie z funkcji nadal wymaga od kierowcy zwracania uwagi na drogę.
Aktualnie włączone funkcje wymagają aktywnego nadzoru kierowcy i nie uniezależniają pojazdu, informuje Tesla na swojej stronie.
Aktywacja i korzystanie z tych funkcji zależy od osiągnięcia niezawodności znacznie przewyższającej ludzkie możliwości, czego dowodem są miliardy mil doświadczenia, a także zatwierdzenia przez organy regulacyjne, co może potrwać dłużej w niektórych krajachWedług BloombergNEF do 2040 roku na świecie będzie 28 milionów aktywnych robotaxis.