Nie jest tajemnicą, że funkcja "Full Self-Driving" Tesli, pakiet oprogramowania, który w rzeczywistości nie umożliwia pełnej autonomicznej jazdy, jest niepopularna wśród federalnych organów regulacyjnych. We wtorkowym wywiadzie dla CNBC przewodnicząca Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu Jennifer Homendy nie owijała w bawełnę. Według niej Tesla nie robi wystarczająco dużo, aby zapewnić, że jej pojazdy nie ulegną wypadkom podczas "samodzielnej jazdy".



Full Self-Driving to opcjonalny dodatek o wartości 10 000 USD do pakietu Autopilot firmy Tesla. Funkcja ta była wielokrotnie badana, zwłaszcza gdy Tesla zaczęła testować wersję beta tego oprogramowania z pomocą małego podzbioru kierowców na drogach publicznych w październiku 2020 r. Sam Elon Musk przyznał, że jeszcze długa droga przed tym oprogramowaniem, aby było można je uznać za w pełni ukończone, a sierpniowa aktualizacja była po prostu ""actually not great." Ostatnia aktualizacja FSD również musiała zostać wycofana w weekend ze względu na "regresję niektórych skrętów w lewo na światłach", według Muska.

Należy pamiętać, że National Highway Traffic Safety Administration prowadzi oficjalne dochodzenie w sprawie zderzeń Tesli z pojazdami ratunkowymi podczas korzystania z Autopilota. Według danych NHTSA, pojazdy Tesli uderzyły w pojazdy ratunkowe 11 razy od 2018 roku będąc na autopilocie.