Aplikacja Hangouts autorstwa giganta z Mountain View będzie przeznaczona przede wszystkim dla przedsiębiorców. Google zdecydowało się na tę strategię po premierze aplikacji Duo oraz zapowiedzi nadchodzącego programu Allo.

Zarówno Dou, które już od kilku miesięcy dostępne jest w sklepie Play jak i zapowiedziana podczas konferencji I/O aplikacja Allo z pewnością byłyby silną konkurencją dla komunikatora Google. Przedsiębiorstwo opracowało jednak nową strategię dotyczącą marki Hangouts.

Wiceprezes działu ds. produktów związanych z komunikacją, Nick Fox, zaprzeczył wcześniejszym doniesieniom, jakoby platforma Hangouts miała zostać zamknięta i wycofana z rynku. Przedsiębiorstwo wiąże z nią duże plany, jednak zamierza rozwijać ją w innym kierunku, niż do tej pory. Hangouts ma być od tej pory skierowane do klientów biznesowych - dużych firm oraz przedsiębiorstw.

Firma argumentuje swoje decyzje tym, że Hangouts jest zintegrowane z mnóstwem innych produktów Google'a, takich jak Gmail, chmura, Kalendarz itp. Z tego względu jej autorzy mają nadzieję na sukces w segmencie biznesowym. Czy tak się stanie? Czas pokaże...