Project Alloy to gogle wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości zaprezentowane przez przedstawicieli Intela podczas konferencji IDF 2016. Urządzenie jest jak dotąd pierwszym produktem, wykorzystującym technikę "połączonej rzeczywistości". Sporą zaletą, która rzuca się w oczy już na początku, jest fakt, że gogle są w pełni bezprzewodowe.

Brian Krzanich, szef Intela podczas prezentacji przybliżył oglądającym o co dokładnie chodzi z technologią połączonej rzeczywistości. Krzanich zwrócił uwagę na fakt, że obecne dziś na rynku gogle VR zupełnie odcinają użytkownika od świata rzeczywistego. Inżynierowie Intela postanowili zmierzyć się z tym problemem za pomocą systemu kamer oraz czujników Real Sense.

Użytkownicy zyskają w ten sposób możliwość zobaczenia elementów ze świata rzeczywistego w otoczeniu wykreowanym w hełmie VR. Rozwiązanie to można więc umieścić gdzieś pomiędzy rzeczywistością wirtualną, a rozszerzoną. Użytkownicy mogą w ten sposób zobaczyć podczas gry własne ręce, za pomocą których będą mogli wykonywać określone czynności. Przed naszymi oczami pojawią się również przeszkody ze świata rzeczywistego - meble, ściany itp. Tu chodzi oczywiście przede wszystkim o zwiększenie bezpieczeństwa graczy.

Zamiast umieszczać nieistniejące przedmioty w rzeczywistym świecie, tak jak w przypadku rozwiązania Microsoftu, Intel postanowił zrobić odwrotnie, umieszczając prawdziwe przedmioty w VR.