Jesteś tutaj:
ProLine.pl » Aktualności » Jaka jest jakość internetu w UPC? Operator publikuje wyniki pomiaru parametrów usług
Data: 2015-04-01 Jaka jest jakość internetu w UPC? Operator publikuje wyniki pomiaru parametrów usług UPC Polska, jako pierwszy operator w Polsce, opublikował pełne rezultaty pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Operatorzy telekomunikacyjni, którzy przystąpili do Memorandum, zobowiązali się do wdrożenia systemów umożliwiających wiarygodne i porównywalne badanie jakości świadczonych usług (Quality of Service - QoS) w kluczowych obszarach: jakości internetu, połączeń głosowych, obsługi klienta
Ze wskaźników UKE wynika, że w II połowie 2014 roku UPC odnotowało wysoką jakość dla usługi internetu (mierzoną w grudniu 2014 r.). Dla wszystkich grup aplikacji (przeglądanie stron www; oglądanie wideo; wideorozmowy, VoIP; Multiroom; gry sieciowe) prędkość transmisji danych oraz opóźnienie pakietów spełniały parametry najwyższej jakości, ustalone przez Prezesa UKE oraz pozostałych operatorów uczestniczących w Memorandum. Z kolei skuteczność wykonywanych przez użytkowników UPC połączeń telefonicznych była wyższa niż 98%, a średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią mieścił się w przedziale 60-120 sek.
Pełne rezultaty pomiarów można znaleźć na stronie UPC pod adresem
www.upc.pl/jakosc-uslug-upc UPC Polska co roku przeznacza ok. 25 proc. przychodów w rozbudowę i modernizację infrastruktury. Na całej naszej sieci, w zasięgu której znajduje się już ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, oferujemy m.in. internet o szybkości do 250 Mb/s i 300 Mb/s (w ofercie dla biznesu).
[Łukasz Szewczyk]
Uważasz ten news za ciekawy? Udostępnij go innym! Wstecz
Jaka jest jakość internetu w UPC? Operator… - Recenzje, opinie i komentarze
Ocena klientów: 4.53 / 6 - Ilość recenzji: 17
Paulek ·
Co do czasu się nie zgodzę ostatnio czekałem 15 minut ! byłem 120 w kolejce jakiś żart
Lukasz ·
Przez kilka lat korzystałem z oferty upc będąc na studiach w gdańsku. Teraz nie mam takiej możliwości, bo upc jest jakieś 100-150km ode mnie :(( Tak czy inaczej polecam każdemu, zero problemów. Jedna, może dwie awarie się trafiły przez 4 lata. Prędkość/cena znakomite, pingi niskie, praktycznie 24/7/365.
/ p.s. pod chrome'em rozjeżdża się Wam ostatni radio button przy ocenie :P /
Radek ·
na połączenie z infolinią zawsze czekam ponad 20 minut. Internet i telefon działają świetnie. Za to z telewizją są problemy, wieczne stopklatki i rwanie obrazu ( najczęściej Polsat HD) - dramat
Ca\. \. cuszki ·
Mam tv/internet/tel w UPC od prawie czterech lat. Pracuję online, więc w tygodniu przez osiem godzin chcąc nie chcąc, testuje łącze i ten test wypada 10/10, szybkość pełna, ping świetny no i najważniejsze, niemal całkowity brak awarii, przez ten czas jedna awaria której czas usunięcia był dłuższy niż 12 godzin i raz na dwa trzy miesiące 10- 15 minutowe braki... jak dla mnie jest świetnie. Co do TV to najwyżej 3/10, dekoder/nagrywarka tragedia co kilka dni nura trzeba dawać by zresetować, trzy razy wymieniany. Natomiast relacja klientem 0/10 jakieś jaja , dwa razy zmieniał się regulamin ( zmiana w usłudze wraz ze zmianą ceny ) i dwukrotnie nie powiadomiono mnie na czas o tym, wszystkie faktury dostaję wyłącznie na @, UPC potrafią spamić po wszystkich mich skrzynkach @, nowym rachunkiem dają po oczach na dekoderze a z info o zmianie nie potrafią dotrzeć, panienka z BOK twierdzi że UPC wysłało info tradycyjną pocztą, tyle że moi znajomi z bloku, którzy mają UPC również nie dostali żadnego listu ani @... Czy to jest przypadek, sami oceńcie.
Mife ·
@Radek: To może masz uszkodzony dekoder/kabel antenowy, bądź połączenie gdzieś po drodze jest wadliwe. Jeżeli masz takie problemy, dzwoni się na infolinię, zgłasza i przyjeżdża monter. U mnie po takiej interwencji wymienili dekoder Mediabox i zmienili tzw. beczkę w skrzynce na korytarzu, bo była wadliwa. Wystarczy zadzwonić a nie pisać tutaj, że są problemy.
Slawek ·
przez 3 lata prawie zero problemow - na infolinie dzwoniłem moze dwa razyw tym okresie raz spalil mi sie zasilacz a innym razem cos z dekoderem ale obie sprawy blyskawicznie zalatwione - internet zawsze smiga na 95~100% przepustowosci super ssprawa zarowno upload jak i download !
Alleluja ·
a do mnie dzwonili, czy chcę HBO - mówię NIE - no to mi dali...
NORBI1 ·
Ja mam UPC już z siedem lat. Również mogę chwalić telefon i internet. Z telewizją już nie jest tak różowo. Jedynie pakiety programowe. Sam odbiór pozostawia wiele do życzenia. W ciągu półtora roku mam już siódmy lub ósmy dekoder. A dzwonię do nich stosunkowo często. I co z tego. Przyjeżdżają, popatrzą, pokombinują z kablami filtrami, wymienią dekoder, a i tak jest bez zmian. Rwanie obrazu może nie często ale pikselizacja to już nagminna sytuacja. Już nawet kable wszystkie mam nowe po wierzchu puszczone żeby był do nich dostęp. To też nic nie dało. Reasumując telefon i internet OK. Telewizja nie koniecznie.
Michał ·
@Radek: Sprawdź kabel HDMI, bo takie objawy jak piszesz mogą być spowodowane słabą jakością właśnie kabla.
Radek ·
Problem jest globalny. Znajomi mają to samo w Wałbrzychu i Dzierżoniowie. Kabel hdmi jest ok. Parametry sygnału w normie. Mam 2 dekodery. Cisco i pace. Na obu to samo. Na infolinię nie mam ochoty dzwonić bo problem dotyczy praktycznie tylko Polsatu hd. Niech się wypowie ktoś z Wałbrzycha.
LTE ·
A ja właśnie z UPC zrezygnowałem i nie chce mieć z nimi nic do czynienia. Jakość obsługi dno mi chcieli wcisnąć 2-gi internet tylko z 5 zł pytałem się po co Pan miło poinformował, że będę miał backup - śmieszne nie. Czekanie na infolinii to przemnóżcie razy 5.
Grzegorz ·
Miałem duże problemy z wizją i internetem przez pewien czas. Okazało się że sąsiad wpinał się w kabel na tak zwaną igłę :). Wymienili kabel i jest ok, ale jedyne co mogli by poprawić to pingi w grach.
Zenek ·
Stop klatki skąd ja to znam, jak się zrobi w piątek to do poniedziałku zapomnij na kilku programach no i brak sygnału ale to różnie jak nie jedynka to inny na kilka minut.To jest firma usługowa nawet w dni wolne powinno wszystko grać, atu klops oszczędności czy brak ludzi ?.
Mariusz ·
Mam neta na firmę i wszystko śmiga od kilku lat. Polecam.
Piotr Cynglowsky ·
@LTE: za 5 zł miesięcznie? drugi o tej samej przepustowości co pierwszy? ja bym brał w ciemno. masz ekstra końcówkę na upload bez zapychania podstawowego łącza albo spinasz obie w karte sieciową (jesli masz taką która pozwala na podpięcie 2 linii) i lecisz na 2x szybszym necie.
Zenek ·
Dziś drugie święto od piątku stop klatka na 13ulicy i co do jutra beak ludzi chyba że na ul. Białogardzkiej 6 w Bydgoszczy tak się dzieje. Zgłaszałem to już kilka razy i co i nic pozdrawiam firme.
Przemo ·
Tylko UPC nic więcej o każdej porze dnia i nocy 250/20 Mb/s jest równo, pobieranie plików 31MB/s i wysyłanie 2, 7MB/s zawsze, ale sprzęt oczywiście musi spełniać warunki i co najważniejsze sam użytkownik :D, oczekiwanie na połączenie z infolinią to norma że czasami kilkanaście minut jak mają dużo chętnych :) ja sobie dzwonię w południe i jest git bo wiadomo, że mniejszy ruch wtedy ; )