Nie trzeba było długo czekać aby inny gigantyczny statek żeglugowy tymczasowo zablokował Kanał Sueski, tymczasowo zatrzymując ruch na jednej z najważniejszych dróg wodnych dla światowego handlu. Statek z Panamy o nazwie Coral Crystal utknął w czwartek po przebyciu około 50 km w głąb kanału, jak pierwotnie donosił arabskojęzyczny serwis informacyjny Al-Ain , blokując jeden pas i zmuszając władze do przekierowania czterech statków, które utknęły za nim.
Tym razem blokada była krótkotrwała i została rozwiązana dzięki holownikom kanału, według Metro Szybkie przypomnienie dla wszystkich, jak jedna usterka w globalnym przemyśle żeglugowym może spowodować finansowo druzgocącą reakcję łańcuchową. To ulga, że Coral Crystal nie utknął tak bardzo, jak Ever Given, statek, który zablokował cały kanał przez około tydzień w marcu. W porównaniu z tamtym wydarzeniem, Coral Crystal był przysłowiową bułką z masłem, podobnie jak inny statek o nazwie Maersk Emerald, który utknął w kanale w maju, ale na szczęście nie blokował on ruchu.
Władze kanału wydają się mieć dość tegorocznej serii awarii statków i niezamierzonych blokad. Jak zauważa Metro, pracują oni teraz nad ogromnym projektem poszerzenia kluczowych części kanału w nadziei, że niektóre z większych statków przelatujących przez niego zdołają uniknąć zablokowania kanału w przypadku niespodziewanych awarii.
Tym razem blokada była krótkotrwała i została rozwiązana dzięki holownikom kanału, według Metro Szybkie przypomnienie dla wszystkich, jak jedna usterka w globalnym przemyśle żeglugowym może spowodować finansowo druzgocącą reakcję łańcuchową. To ulga, że Coral Crystal nie utknął tak bardzo, jak Ever Given, statek, który zablokował cały kanał przez około tydzień w marcu. W porównaniu z tamtym wydarzeniem, Coral Crystal był przysłowiową bułką z masłem, podobnie jak inny statek o nazwie Maersk Emerald, który utknął w kanale w maju, ale na szczęście nie blokował on ruchu.
Władze kanału wydają się mieć dość tegorocznej serii awarii statków i niezamierzonych blokad. Jak zauważa Metro, pracują oni teraz nad ogromnym projektem poszerzenia kluczowych części kanału w nadziei, że niektóre z większych statków przelatujących przez niego zdołają uniknąć zablokowania kanału w przypadku niespodziewanych awarii.