Od 16 kwietnia 2014 roku klienci Alior Sync mogą korzystać z usługi T-Mobile - MyWallet, umożliwiającej płatności zbliżeniowe telefonem komórkowym. W "mobilnym portfelu" bank udostępnia dwie karty - debetową i kredytową.

Korzystanie z usługi MyWallet jest równie proste, jak płacenie kartą zbliżeniową. Klient może umieścić w "mobilnym portfelu" jedną lub kilka kart debetowych oraz kredytowych i płacić telefonem we wszystkich miejscach akceptujących płatności zbliżeniowe. Obecnie, takich punktów jest w Polsce około 145 tys. W przypadku płatności powyżej 50 zł, transakcję należy potwierdzić kodem PIN.

W MyWallet można także ustawić dodatkowe zabezpieczenia, takie jak hasło lub kod do aplikacji, co zapewnia użytkownikom bezpieczeństwo podczas korzystania z usługi. Ponadto, wszystkie transakcje realizowane za pomocą telefonu z usługą MyWallet są autoryzowane online w banku, co gwarantuje bieżącą weryfikację salda na koncie.

Aby skorzystać z usługi MyWallet należy być abonentem sieci T-Mobile i posiadać telefon z funkcją Near Field Communication (NFC - ang. - komunikacja bliskiego zasięgu), z kartą SIM przystosowaną do NFC. Obecnie klienci mogą wybierać spośród ponad 20 modeli telefonów, za pomocą których można korzystać z oferty MyWallet. Klient, po pobraniu na swój telefon aplikacji MyWallet powinien złożyć w Bankowości Internetowej wniosek o wydanie karty NFC. Do października 2014 r. usługa MyWallet w T-Mobile jest bezpłatna.

Dotychczas do usługi MyWallet dostęp mieli klienci następujących banków: Alior Bank, eurobank, Getin, mBank, Noble Bank i Raiffeisen Polbank.

W ramach współpracy T-Mobile Polska i Alior Banku, w przeciągu kilku tygodni zostanie przeprowadzony rebranding marki Alior Sync na "T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank". Wszystkie produkty i usługi będą świadczone na tych samych warunkach: numery kont pozostaną bez zmian, a karty debetowe i kredytowe będą działać zgodnie z terminami ważności, pozostaną te same loginy i hasła, a od klientów nie będą wymagane dodatkowe działania związane ze zmianą marki.

[Łukasz Szewczyk]