Historia firmy Atari jest bardzo burzliwa, znana jest głównie z tego, że wprowadziła gry do każdego domu, a wcześniej je spopularyzowała za sprawą automatów. Na początku lat 80-tych Atari było potężnym gigantem. Później był upadek, rozpad firmy i wielki "comeback" w roku 2001. W ubiegłym roku firma po raz kolejny znalazła się na krawędzi. Zbankrutowała, by jeszcze raz stanąć na nogi kilka miesięcy temu.

Tymczasem Atari ogłosiło w Nowym Jorku nową strategię. Pozostaje w branży elektronicznej rozrywki i skupi się na sieciowych grach, kasynach, treściach wideo i sprzedawaniu swoich licencji. Pojawiła się też zapowiedź wejścia znanych marek na nowe rynki (m.in. Android i iOS) oraz dotarcie do nowych odbiorców - tutaj lista jest dość osobliwa, bo środowisko LGBT (lesbijki, geje, biseksualiści i transseksualiści) jest wymieniane obok użytkowników YouTube'a, bywalców kasyn i hazardzistów.

Jednym z ciekawszych pomysłów ma być wypuszczenie mobilnego remake Asteroids, a więc jednej z najsłynniejszych kosmicznych arkadówek w historii. Do Asteroids mogą dołączyć kolejne klasyki. Na Androida jeszcze w tym roku ma trafić RollerCoaster Tycoon 4 - dostępny już dla App Store dla urządzeń z iOS-em.