McDonald's współpracuje z IBM w celu wdrożenia technologii sztucznej inteligencji w celu przyjmowania zamówień na swoich pasach drive-thru. To prawdopodobnie ostatnia rzecz, jakiej potrzebujemy: rodzaj frustracji, jaką odczuwamy, próbując komunikować się z oprogramowaniem opartym na sztucznej inteligencji. Nie wspominając o utracie większej liczby miejsc pracy na rzecz zautomatyzowanych systemów, co jest niepokojącym trendem, który już trwa.

Mcdonaldit

"Moim zdaniem IBM jest idealnym partnerem dla McDonald's, biorąc pod uwagę ich doświadczenie w tworzeniu rozwiązań obsługi klienta opartych na sztucznej inteligencji i rozpoznawania głosu", powiedział dyrektor generalny McDonald's, Chris Kempczinski, podczas środowej rozmowy na temat wyników, cytowanej przez CNBC .

W 2019 roku sieć restauracji kupiła startup technologiczny o nazwie Apprente i przemianowała go na McD Tech Labs. W ramach partnerstwa IBM przejmie firmę. McDonald's przetestował już technologię opracowaną przez Apprente w kilku restauracjach w Chicago tego lata. W tym czasie McDonald's twierdził, że system jest w stanie obsłużyć już około 80 procent nadchodzących zamówień, wypełniając je z około 85 procentową dokładnością. McDonald's stawia na technologię, aby zwiększyć sprzedaż, czego dowodem jest powszechne wdrażanie kiosków do automatycznego przyjmowania zamówień. Ale czy technologia AI będzie w stanie nadążyć za niezadowolonymi klientami drive-thru, to dopiero się okaże.