W Europie gracze najczęściej wybierają PlayStation 4. Konsola Sony ma na Starym Kontynencie udział - w zależności od państwa - w postaci 70-90%! Jak nietrudno się domyślić, sytuacja Xboksa One jest bardzo kiepska.

Mimo wszystko gigant z Redmond nie poddaje się i zamierza mocniej skupić się na promowaniu Xboksa One na terenie Europy. Phil Spencer przekazał, że jego firma już przygotowuje specjalny plan, którego celem jest przyciągnięcie uwagi fanów konsol do gier z Europy właśnie do Xboksa One. Dokładne szczegóły nie są jednak znane. Wiemy jednak, że ważnym elementem strategii będzie konferencja Microsoftu na targach Gamescom (gdzie Sony będzie nieobecne), która odbędzie się 4 sierpnia w Kolonii. Wtedy też powinniśmy poznać pewne szczegóły. Wtedy też zobaczymy m.in. gry Scalebound, Quantum Break i Crackdown, których zabrakło w trakcie targów E3 2015.

Nie ukrywajmy, ale Xbox One zawsze był typowo amerykańską konsolą, ale jasnym jest, że ma także zagorzałych fanów na terenie Europy. Także w Polsce. Niestety, jest ich znacznie mniej niż użytkowników PlayStation i trudno powiedzieć, czy Microsoft będzie w stanie namówić fanów konsoli Sony do przesiadki. O tym przekonamy się z czase.