Od wtorku (3 lutego 2015 roku) klienci mobilnego banku Orange Finanse mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych płatności zbliżeniowych telefonem komórkowym.
Dostępne od dziś rozwiązanie pozwala na bezpieczne płatności smartfonem wyposażonym w moduł NFC i system Android. Zapłata odbywa się podobnie jak zwykłą kartą zbliżeniową, jednak dzięki zastosowaniu aplikacji mobilnej zainstalowanej w telefonie, klienci mogą wybierać dogodny dla siebie sposób płacenia, w jednym z dwóch trybów:
  • Automatycznym (karta ustawiona jako domyślna) - umożliwia wybranie jednej karty do dokonywania płatności zbliżeniowych telefonem, bez konieczności uruchamiania aplikacji.
  • Manualnym - który do wykonania każdej płatności wymaga uruchomienia aplikacji mobilnej w telefonie, wybrania karty z listy oraz dotknięcia przycisku "Zapłać".

Ustawienia te klient może samodzielnie zmieniać w aplikacji mobilnej zainstalowanej w swoim telefonie. W obu przypadkach, transakcje których wartość przekracza 50 zł wymagają potwierdzenia PIN-em, wpisywanym na terminalu płatniczym - analogicznie jak przy płaceniu plastikową kartą zbliżeniową.

Aby skorzystać z oferty płatności mobilnych w Orange Finanse wystarczy posiadać:
  • telefon NFC z systemem Android
  • kartę SIM NFC wydaną przez Orange (karty tego typu są wydawane klientom już od października 2012 - w rękach klientów jest ich już około pół miliona)
  • aplikację mobilną Orange Finanse wspierającą NFC (jej nowa wersja dostępna już w Google Play) oraz włączoną transmisję danych w telefonie.

W przypadku blisko 50 tys. klientów, którzy korzystają już z bankowości mobilnej Orange Finanse, uruchomienie płatności zbliżeniowych w telefonie jest bardzo łatwe.

Po pobraniu i zainstalowaniu nowej wersji aplikacji mobilnej, zamówienie i uruchomienie wirtualnej karty NFC sprowadza się do trzech prostych kroków:
  • Należy wybrać opcję "Zapłać NFC" z menu głównego lub pulpitu aplikacji Orange Finanse. (Ekran zamawiania karty otworzy się automatycznie. Na tym etapie można wybrać rachunek, do którego zostanie wydana karta).
  • Po zamówieniu karty, rozpocznie się etap "ładowania danych" karty, który trwa z reguły od kilku do kilkunastu minut. Ten etap nie wymaga żadnych czynności ze strony klienta.
  • Po otrzymaniu SMS-em powiadomienia o zakończonym wgrywaniu karty, należy ją aktywować i nadać własny PIN. Od tej chwili, telefon jest wszystkim, czego klient potrzebuje na zakupach.

W przypadku osób, które jeszcze nie mają konta Orange Finanse, jego założenie i otrzymanie karty NFC również nie jest skomplikowane i trwa niewiele dłużej. W każdym z blisko 900 salonów Orange, klient może nie tylko kupić abonament telefoniczny i wybrać telefon z funkcją NFC, do którego otrzyma kartę SIM NFC. Jednocześnie może otworzyć rachunek bankowy oraz otrzymać wirtualną kartę NFC. Dzięki temu, wychodząc z salonu jest już gotów do korzystania ze swojego rachunku i karty. Inne formalności nie są potrzebne. W salonach Orange można także dokonać wymiany karty SIM na kartę SIM NFC niezbędną do korzystania z usługi. W ten sposób z oferty mogą skorzystać wszyscy klienci mający już telefon w Orange.

Klienci, którzy chcą założyć konto bez wizyty w salonie, mogą zrobić to zdalnie, za pomocą formularza na stronie www.orangefinanse.com lub aplikacji mobilnej pobranej z Google Play czy App Store. Lista telefonów zgodnych z usługą znajduje się na stronie www.orange.pl/nfcpass.

[Łukasz Szewczyk]