AMD zapowiedziało przedstawienie nowych informacji dotyczących technologii skalowania obrazu nowej generacji dla gier, na nadchodzącej konferencji GDC 2022, która ma odbyć się jeszcze w tym miesiącu. Nowe szczegóły mają opierać się o trwające badania AMD, więc może to być nowa implementacja istniejącej technologii FidelityFX Super Resolution - w skrócie FSR
"Podczas tej sesji AMD przedstawi niektóre wyniki swoich badań w dziedzinie technologii skalowania obrazu nowej generacji oraz tego, jak taką technologię można zastosować w grach, aby poprawić wrażenia z gry" - czytamy w harmonogramie GDC 2022
Technologia FSR firmy AMD, to zestaw algorytmów skalowania typu open source, zaprojektowanych w celu zapewnienia lepszej wydajności przy wyższych rozdzielczościach poprzez skalowanie źródła o niższej rozdzielczości. W odróżnieniu od technologii głębokiego uczenia NVIDII wykorzystywanej w DLSS, obecna implementacja FSR od AMD nie wykorzystuje żadnej analizy obrazu opartej na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym w celu poprawy jakości obrazu, dlatego technologia działa na praktycznie wszystkich dostępnych obecnie procesorach graficznych - oczywiście również na kartach NVIDIA.
Przyglądając się bliżej technologii FSR AMD, można dojść do wniosków, że nie jest to jeszcze idealna technologia. Owszem, zyskujemy wyższą wydajność, większą ilość klatek na sekundę, to w wielu przypadkach jakość obrazu ulega pogorszeniu. W tym zakresie prym wiedzie DLSS od NVIDIA, ale pamiętajmy, że na początku swojego istnienia, technologia zielonych też miała sporo problemów. Miejmy nadzieję, że ta zapowiedź o FSR AMD na GDC będzie krokiem do nowej, lepszej implementacji FSR.
"Podczas tej sesji AMD przedstawi niektóre wyniki swoich badań w dziedzinie technologii skalowania obrazu nowej generacji oraz tego, jak taką technologię można zastosować w grach, aby poprawić wrażenia z gry" - czytamy w harmonogramie GDC 2022
Technologia FSR firmy AMD, to zestaw algorytmów skalowania typu open source, zaprojektowanych w celu zapewnienia lepszej wydajności przy wyższych rozdzielczościach poprzez skalowanie źródła o niższej rozdzielczości. W odróżnieniu od technologii głębokiego uczenia NVIDII wykorzystywanej w DLSS, obecna implementacja FSR od AMD nie wykorzystuje żadnej analizy obrazu opartej na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym w celu poprawy jakości obrazu, dlatego technologia działa na praktycznie wszystkich dostępnych obecnie procesorach graficznych - oczywiście również na kartach NVIDIA.
Przyglądając się bliżej technologii FSR AMD, można dojść do wniosków, że nie jest to jeszcze idealna technologia. Owszem, zyskujemy wyższą wydajność, większą ilość klatek na sekundę, to w wielu przypadkach jakość obrazu ulega pogorszeniu. W tym zakresie prym wiedzie DLSS od NVIDIA, ale pamiętajmy, że na początku swojego istnienia, technologia zielonych też miała sporo problemów. Miejmy nadzieję, że ta zapowiedź o FSR AMD na GDC będzie krokiem do nowej, lepszej implementacji FSR.