mówi Sławomir Żurawski dyrektor biura KEP (kurier, ekspres, paczka) w Poczcie Polskiej.

Świąteczna Paczka Korzyści Poczty Polskiej została przedstawiona na odrębnej stronie z własną domeną - www.paczkakorzysci.pl .Nowa strona podkreśla najważniejsze walory wariantów oferty, umożliwia szybkie ich porównanie i dopasowanie do potrzeb klientów. Na stronie klienci mogą wybrać rodzaj i liczbę opakowań w dowolnej konfiguracji. Poczta zobowiązuje się przesłać w ciągu dwóch dni umowę dla zainteresowanej firmy. Po jej podpisaniu i wpłaceniu kwoty wartości pakietu produkt jest aktywowany. Do klienta Poczta wyśle opakowania ze świątecznym nadrukiem odpowiadające wybranemu pakietowi.

Przesyłki nadawane w ramach pakietów można także odprawiać w Internecie dzięki aplikacji Elektroniczny Nadawca. To platforma online, która pozwala załatwić wszystkie formalności związane z wysyłką z domu lub pracy. Jedyne, co musi zrobić nadawca, to przywieźć paczkę na pocztę.

Poczta Polska jest najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-commerce. Jak wynika z "Raportu e-Commerce 2013" przygotowanego przez Internet Standard w 2012 r. z usług spółki skorzystało aż 57,8 proc. firm z tego segmentu.

Perspektywy dla rynku paczkowo-kurierskiego są obiecujące. Szacuje się, że rynek KEP w 2013 r. osiągnie wartość ponad 5 mld złotych. Duży w tym udział ma segment e-commerce, który rocznie rośnie o ok. 25 proc.