Nvidia ogłosiła właśnie partnerstwo z posiadaną przez Microsoft spółką Mojang, dzięki czemu wprowadzono właśnie obsługę DirectX Raytracing (DXR) do popularnej gry typu block-'em-up, Minecrafta - nawet pomimo tego, iż oficjalne uaktualnienia związane ze wsparciem rozdzielczości 4K zostały anulowane.
Szczycąc się ponad milionem sprzedanych egzemplarzy jeszcze przed swoją oficjalną premierą, Minecraft stworzony przez Mojang przetrwał próbę czasu - nawet po przejęciu jego dewelopera przez Microsoft i późniejszym odejściu teraz-już-znacznie-bogatszego założyciela Mojang, Markusa "Notch" Perssona. Dwa lata temu Microsoft ogłosił, że zamierza zaktualizować grę o pakiet tekstur o rozdzielczości 4K i poprawioną grafikę - plan, z którego firma zrezygnowała na początku tego miesiąca po tym, jak niemożliwe okazało się zrównoważenie wydajności tak zwanego Super Duper Graphics Pack na poszczególnych platformach docelowych.
Teraz Microsoft współpracuje z Nvidią aby zaoferować coś innego: wsparcie przyspieszanego sprzętowo śledzenia ścieżek (path tracing) poprzez DirectX Raytracing (DXR), w sytuacji gdy gra działa na systemie z kompatybilnym sprzętem.
Ogłoszona w tym tygodniu na Gamescom aktualizacja oferuje znaczną poprawę wizualną w stosunku do podstawowych shaderów - choć w dużej mierze naśladuje poprzednie aktualizacje path-tracing, dostępne od zewnętrznych twórców. "Rzut oka na wynik jest oszałamiający. Miękkie cienie nadają magii jaskiniom i nocnemu otoczeniu - twierdzi Keoki Young z Nvidii. "Refleksje ożywiają wszechobecną w grze wodę. Refrakcje i efekty rozproszenia przekształcają wszystko, od szkła do błyszczących diamentów. Blokowy świat gry - gdy twórcza społeczność Minecrafta weźmie w tym udział - już nigdy nie będzie taki sam. A teraz dziesiątki milionów graczy, zaczynających grać w Minecraft, będą wymagać tylko więcej ".
"Ray tracing jest w centrum tego, co według nas jest przyszłością Minecrafta", twierdzi Saxs Persson, dyrektor kreatywny Minecraft w Microsoft. "RTX nadaje światu Minecrafta zupełnie nowy charakter. W normalnym Minecrafcie bryła złota wydaje się po prostu żółta, lecz przy włączonym ray tracingu naprawdę widać odblask, widać odbicia, można nawet zobaczyć odbite w nim moby.
Premiera nadchodzi w czasie, gdy Nvidia wciąż promuje możliwości akceleracji ray tracingu RTX dla wybranych kart graficznych Turing, chwaląc się szeregiem nadchodzących tytułów zawierających tę technologię: Dying Light 2, Synced: Off-Planet, Metro Exodus: The Two Colonels, Call of Duty: Modern Warfare, Control, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, Watch Dogs: Legion i Wolfenstein Youngblood. Firma dostrzega jednak pewne negatywne reakcje ze strony programistów: Kunos Simulazioni ogłosił wcześniej w tym miesiącu, że symulator wyścigów Assetto Corsa Competizione, zaplanowany na listopad, nie będzie wspierał RTX, ponieważ "nie ma powodu, aby zabierać zasoby rozwojowe i czas na implementacje bardzo niskiej ilości klatek na sekundę. "
Nvidia opublikowała interaktywny obraz porównawczy, aby zademonstrować różnicę, jaką obsługa RTX czyni w Minecrafcie.
Szczycąc się ponad milionem sprzedanych egzemplarzy jeszcze przed swoją oficjalną premierą, Minecraft stworzony przez Mojang przetrwał próbę czasu - nawet po przejęciu jego dewelopera przez Microsoft i późniejszym odejściu teraz-już-znacznie-bogatszego założyciela Mojang, Markusa "Notch" Perssona. Dwa lata temu Microsoft ogłosił, że zamierza zaktualizować grę o pakiet tekstur o rozdzielczości 4K i poprawioną grafikę - plan, z którego firma zrezygnowała na początku tego miesiąca po tym, jak niemożliwe okazało się zrównoważenie wydajności tak zwanego Super Duper Graphics Pack na poszczególnych platformach docelowych.
Teraz Microsoft współpracuje z Nvidią aby zaoferować coś innego: wsparcie przyspieszanego sprzętowo śledzenia ścieżek (path tracing) poprzez DirectX Raytracing (DXR), w sytuacji gdy gra działa na systemie z kompatybilnym sprzętem.
Ogłoszona w tym tygodniu na Gamescom aktualizacja oferuje znaczną poprawę wizualną w stosunku do podstawowych shaderów - choć w dużej mierze naśladuje poprzednie aktualizacje path-tracing, dostępne od zewnętrznych twórców. "Rzut oka na wynik jest oszałamiający. Miękkie cienie nadają magii jaskiniom i nocnemu otoczeniu - twierdzi Keoki Young z Nvidii. "Refleksje ożywiają wszechobecną w grze wodę. Refrakcje i efekty rozproszenia przekształcają wszystko, od szkła do błyszczących diamentów. Blokowy świat gry - gdy twórcza społeczność Minecrafta weźmie w tym udział - już nigdy nie będzie taki sam. A teraz dziesiątki milionów graczy, zaczynających grać w Minecraft, będą wymagać tylko więcej ".
"Ray tracing jest w centrum tego, co według nas jest przyszłością Minecrafta", twierdzi Saxs Persson, dyrektor kreatywny Minecraft w Microsoft. "RTX nadaje światu Minecrafta zupełnie nowy charakter. W normalnym Minecrafcie bryła złota wydaje się po prostu żółta, lecz przy włączonym ray tracingu naprawdę widać odblask, widać odbicia, można nawet zobaczyć odbite w nim moby.
Premiera nadchodzi w czasie, gdy Nvidia wciąż promuje możliwości akceleracji ray tracingu RTX dla wybranych kart graficznych Turing, chwaląc się szeregiem nadchodzących tytułów zawierających tę technologię: Dying Light 2, Synced: Off-Planet, Metro Exodus: The Two Colonels, Call of Duty: Modern Warfare, Control, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, Watch Dogs: Legion i Wolfenstein Youngblood. Firma dostrzega jednak pewne negatywne reakcje ze strony programistów: Kunos Simulazioni ogłosił wcześniej w tym miesiącu, że symulator wyścigów Assetto Corsa Competizione, zaplanowany na listopad, nie będzie wspierał RTX, ponieważ "nie ma powodu, aby zabierać zasoby rozwojowe i czas na implementacje bardzo niskiej ilości klatek na sekundę. "
Nvidia opublikowała interaktywny obraz porównawczy, aby zademonstrować różnicę, jaką obsługa RTX czyni w Minecrafcie.