Coraz mniej Polaków chce płacić za telewizję. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w pierwszym półroczu 2014 roku spadła liczba użytkowników płatnej telewizji, wzrosła natomiast liczba użytkowników darmowej telewizji naziemnej (DVB-T).

W okresie od stycznia do lipca 2014 roku spadł odsetek domów, w których odbiera się sygnał płatnych telewizji satelitarnych oraz sieci kablowych, a wzrosła liczba gospodarstw odbierających wyłącznie naziemną telewizję - informuje Rzeczpospolita powołując się na dane Nielsen Audience Measurement

Tych ostatnich jest w Polsce teraz 4,32 mln: o 11 proc. więcej niż na koniec 2013 r.

Obecnie naziemna telewizja cyfrowa jako wyłączny sposób odbierania telewizji jest w 4,32 mln domów, co w ujęciu rocznym oznacza wzrost o 11 proc. Płatna oferta platform satelitarnych odbierana jest w 4,66 mln gospodarstw domowych (spadek z 36,7 do 35,9 proc.), natomiast płatne oferty platform kablowych dobierane są w 4,24 mln domach (spadek z 33 do 30,8 proc.).

Odsetek wszystkich gospodarstw odbierających telewizję jest w Polsce obecnie niecałe 13 mln.

[Łukasz Szewczyk]