Sieć hipermarketów Tesco zaprezentowała swój własny tablet z Androidem - Hudl. Tesco liczy na to, że Hudl, dzięki swojej atrakcyjnej cenie zdobędzie uznanie wśród klientów sieci. Po 30 września pojawi się w 1000 sklepów oraz w sprzedaży online, początkowo w Wielkiej Brytanii.

Ekran o rozdzielczości 1440x900 pikseli, czterordzeniowy procesor ARM taktowany 1,5 GHz (niestety nieujawniono, kto jest jego producentem), dwupasmowa antena Wi-Fi, 16 GB pamięci masowej flash, czytnik kart microSD, Bluetooth 4.0, złącze microHDMI, stereofoniczne głośniki i bateria, która zapewnić ma nawet 9 godzin pracy przy normalnym użytkowaniu. To wszystko działać ma pod kontrolą Androida 4.2.2, z preinstalowanymi aplikacjami Tesco - aplikacją sklepową Tesco Direct oraz usługą wideo Blinkbox. Co najważniejsze, będzie to pełnowymiarowy standardowy Android, z normalnym tabletowym interfejsem użytkownika, a nie tak jak np. w wypadku tabletu Amazon Kindle Fire, specjalnym front-endem producenta.

W Wielkiej Brytanii urządzenie ma kosztować 119 funtów, a więc około 190 dolarów. Tesco zapowiada jednak, że klienci korzystający z programu Clubcard będą mogli kupić tablet nawet w cenie poniżej 100 funtów (160 dolarów).

Ponadto tablet będzie oferował e-usługi dla klientów Tesco, m.in. aplikacje do zakupów, ale także aplikacje pozwalające na dostęp do programów TV dla klientów korzystających z programu Clubcard. Łatwo sobie wyobrazić, że po sprzedaniu pewnej liczby tabletów Tesco może wprowadzać kolejne e-usługi.

Ponadto Tesco zapowiada, że Hudl będzie urządzeniem rodzinnym i po pierwszym uruchomieniu użytkownik otrzyma instrukcje dotyczące m.in. ochrony rodzicielskiej.

[zoljan]