W ubiegły piątek twórcy najnowszej odsłony Dooma oddali w ręce użytkowników interesujący pakiet aktualizacji. Wśród nowości znalazły się dwa nowe tryby rozgrywki multiplayer oraz aktualizacja funkcji SnapMap, umożliwiającej tworzenie autorskich poziomów w grze.

id Software najwidoczniej poważnie podchodzi do wsparcia Dooma. Jakiś czas temu twórcy udostępnili aktualizację dotyczącą obsługi API Vulkan. Łatka wyraźnie zwiększyła wydajność tytułu, co poskutkowało wieloma głosami zadowolenia ze strony użytkowników. Producent szybko zdecydował się więc na kolejny krok.


Przede wszystkim do gry wprowadzono nowe tryby wieloosobowe. Pierwszy z nich, Exodus, polega na znanej formule przejmowania flag. Bazy oraz flagi przemieszczają się w tym przypadku podczas rozgrywki, dzięki czemu akcja odbywa się na całej mapie.

W trybie Sektor gracze mają natomiast za zadanie przejmowanie oraz utrzymywanie konkretnych obszarów i ich obrona przed przeciwnikami. Punkty otrzymujemy za czas, przez jaki uda nam się utrzymać teren i obronić go przed atakami.

Wspomniana wyżej aktualizacja SnapMap wprowadziła natomiast możliwość dodania koła wyboru broni do autorskich projektów graczy. Pojawiły się również nowe opcje i usprawnienia samego edytora.

Twórcy gry przekazali także do wiadomości, że w tym tygodniu ukaże się pierwsze płatne DLC, które będzie nosiło nazwę Unto the Evil i zaoferuje trzy nowe mapy, grywalnego demona, nowe bronie, pancerze oraz kilka innych rewelacji.