Podczas świąt wielkanocnych liczba odsłon w internecie spada nawet o jedną trzecią. Jakie jeszcze różnice występują w zachowaniu internautów w sieci w tym szczególnym czasie.

Gemius przeanalizował, w jaki sposób internauci korzystają w to święto z sieci. Uwzględniono dane z Wielkanocy i Poniedziałku Wielkanocnego zeszłego roku (20-21 kwietnia 2014 roku) i porównano je z danymi 13 i 14 kwietnia 2014 roku (niedziela i poniedziałek). Przeanalizowano ruch z komputerów, smartfonów i tabletów.

W zeszłym roku zarówno w Wielkanoc (20 kwietnia 2014 roku), jak i Poniedziałek Wielkanocny (21 kwietnia 2014 roku) internauci za pomocą komputerów stacjonarnych wykonali o 30 proc. mniej odsłon niż w zwykłą niedzielę i poniedziałek.

Dobowy rozkład odsłon wykonanych w Wielkanoc i śmigus-dyngus jest podobny. Nie odbiega znacznie od zwykłej niedzieli, kiedy to internauci najintensywniej korzystają z internetu wieczorem. Duże różnice są natomiast widoczne w odniesieniu do zwykłego poniedziałku, ponieważ wtedy znaczny procent dobowego ruchu w sieci przypada również w okolicach godziny 14.00.

W przypadku odsłon wykonanych za pomocą tabletów i smartfonów spadek ruchu w sieci nie był tak duży w porównaniu do odsłon pochodzących z komputerów stacjonarnych. W Wielkanoc internauci wykonali o 15 proc. mniej odsłon niż w zwykłą niedzielę.

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

[Łukasz Szewczyk]