Rezygnacja z błyskawicznych promocji i stworzenie stałej oferty ewidentnie opłaciło się przedstawicielom Valve. Zakończona w ubiegłym tygodniu letnia wyprzedaż Steam spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, a co za tym idzie przyniosła twórcom spore zyski. W akcji wzięło również udział więcej klientów, niż miało to miejsce w latach ubiegłych.

Według danych opublikowanych przez redaktorów serwisu SteamSpy, podczas Steam Summer Sale wyprzedano aż 36,8 mln tytułów. Tym samym sprzedaż zwiększyła się o aż 12% w stosunku do ubiegłego roku. Warto zwrócić uwagę, że w liczbach tych nie zostały ujęte tytuły nie objęte przecenami. Przychód wygenerowany przez akcję szacuje się na około 223 mln dolarów, czyli aż o 40% więcej, niż w roku 2015!

Jak wspomnieliśmy wcześniej, jednym z głównych powodów sukcesu jest najprawdopodobniej właśnie rezygnacja z krótkotrwałych "błyskawicznych okazji" i stworzenie stałej, kilkudniowej oferty.