Robert Kyncl, wiceprezes Google poinformował, że YouTube zamierza wprowadzić płatny model subskrypcji, który pozwoli uniknąć reklam podczas oglądania materiałów dostępnych w serwisie. Ci, którzy nie zdecydują się na abonament, będą mogli oglądać filmy tak ja do tej pory. Usługa zostanie uruchomiona prawdopodobnie za kilka miesięcy. Nie podano jeszcze ceny subskrypcji.

Testy usługi rozpoczęły się w maju 2013 roku. Wówczas serwis wprowadził płatną subskrypcję dla 29 kanałów, w tym kont należących do National Geographic oraz UFC. Subskrybenci płacili wtedy 99 centów miesięcznie. Niektóre z firm przyznały, że eksperyment nie przyniósł oczekiwanego efektu.

Wkrótce powinniśmy poznać więcej szczegółów dotyczących nowej usługi, a za kilka miesięcy prawdopodobnie dowiemy się, jak wielu internautów, których irytują reklamy, zdecyduje się zamienić Adblocka na płatną subskrypcję.