Silnik RAGE i jego możliwości
Wiemy, że GTA VI powstaje na autorskim silniku Rockstar Games, RAGE, w zaktualizowanej wersji określanej jako RAGE 9. Ten silnik jest rozwinięciem technologii stosowanej w poprzednich odsłonach serii i innych produkcjach Rockstar. Przewiduje się, że nowa wersja silnika umożliwi znaczący postęp jakościowy w zakresie grafiki, fizyki oraz symulacji świata gry. Aktualizacja silnika do wersji RAGE 9 ma umożliwić realistyczne odwzorowanie oświetlenia, poprawę jakości tekstur oraz zaawansowaną fizykę zarówno pojazdów, jak i otoczenia. Dzięki temu świat gry może stać się bardziej immersyjny, z dynamicznymi reakcjami otoczenia na działania gracza. W sieci spekuluje się, że RAGE 9 będzie obsługiwał technologię ray tracing, umożliwiając realistyczne odbicia światła w wodzie, szybach i powierzchniach metalicznych. Możliwe jest również zastosowanie globalnego oświetlenia, co pozwala na naturalne interakcje światła w pomieszczeniach i na zewnątrz w zależności od pory dnia i pogody. Przewiduje się, że RAGE 9 pozwoli na tworzenie bardziej szczegółowych modeli postaci, realistycznych animacji NPC oraz gęstsze i bardziej złożone środowisko miejskie i naturalne. Wysokiej jakości tekstury i fizycznie‑bazowane materiały mają zwiększyć wrażenie realizmu, a volumetryczne efekty atmosferyczne, takie jak mgła, dym i chmury, mogą dodatkowo podnieść immersję. Wszystkie te elementy pozostają jednak w sferze domysłów, Rockstar nie potwierdził jeszcze ostatecznych możliwości silnika w GTA VI.