Głównym ograniczeniem jest sposób, w jaki silnik gry obciąża procesor. World of Warcraft wciąż w dużej mierze opiera się na wydajności pojedynczego rdzenia, a w rajdach musi jednocześnie przeliczać ogromną liczbę efektów zaklęć, animacji postaci, buffów, debuffów, logikę bossów oraz synchronizację działań wielu graczy. W efekcie nawet najwydajniejsze procesory i karty graficzne nie są w stanie całkowicie wyeliminować spadków płynności. W praktyce oznacza to, że na bardzo mocnych konfiguracjach, takich jak Ryzen 9 z dużą pamięcią cache lub Intel Core i9 połączony z kartą klasy RTX 5090, FPS w spokojnych momentach rajdu może utrzymywać się na poziomie 80-120 klatek, ale w najbardziej intensywnych fazach walki potrafi spaść do około 40-60 FPS. W skrajnych momentach, przy dużej liczbie efektów i AddOnów, zdarzają się również chwilowe spadki do 30 FPS, nawet na topowym sprzęcie.