Trzy czwarte polskich internautów odwiedza YouTube'a. Popularność serwisu cały czas rośnie - w ciągu ośmiu lat zainteresowanie serwisem zwiększyło się czterokrotnie.

Wiosną 2005 roku w internecie pojawił się YouTube, który umożliwia bezpłatne umieszczanie i odtwarzanie filmów. W tym roku serwis ten świętuje dziesiątą rocznicę powstania. Z tej okazji Gemius sprawdził, jaką popularnością cieszył się YouTube w Polsce. Analiza objęła dane z lat 2006-2014.

Okazało się, że: w listopadzie 2014 roku stronę YouTube.com odwiedziło 16,2 mln użytkowników sieci (76 proc.). W 2014 roku średnio trzy czwarte (73 proc.) internautów odwiedzało YouTube'a w ciągu miesiąca. Popularność YouTube'a cały czas rośnie. W ciągu ośmiu lat średnie miesięczne zainteresowanie serwisem wzrosło czterokrotnie - z 19 proc. (w 2008 roku) do 73 proc. (w 2014 roku). Od 2009 roku YouTube'a odwiedza miesięcznie ponad połowa użytkowników sieci.

Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy w firmie Gemius, podkreśla, że obecnie YouTube jest nie tylko serwisem wideo, ale też jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek. Ekspert ocenia również YouTube'a z punktu widzenia reklamodawców. "Potencjał biznesowy jest oczywiście w reklamach umieszczanych przed materiałem wideo, które w Polsce nadal są rzadziej wyświetlane niż na przykład w Wielkiej Brytanii. YouTube ponadto daje możliwość budowania zaangażowania użytkowników. Przykładem takiego działania może być zachęcanie ich do tworzenia własnych treści" komentuje Krzysztof Majkowski.

[Łukasz Szewczyk]