Nvidia pracuje nad platformą GRID, czyli specjalnie zoptymalizowanymi serwerami dedykowanymi deweloperom, tworzącym gry online, w których większość obliczeń wykonywana jest w ''chmurze''. Dzięki tej technologii komputer, którego używamy do grania, np. laptop lub tablet internetowy, działa na zasadzie terminala, pośrednicząc pomiędzy graczem a serwerem i nie musi być wydajny. Wystarczy tylko że odbierze przetworzony już obraz i przekaże polecenia gracza, a resztą zajmą się serwery, napędzane przez akceleratory firmy Nvidia.
Producent zachwala, że jego nowe rozwiązanie pozwala na jednoczesne przesyłanie dużej ilości strumieni danych, a każdy serwer może obsłużyć maksymalnie 36 takich strumieni, w czym pomaga wyspecjalizowane oprogramowanie bazujące na technologii VGX. Podobna technologia zostanie oddana w ręce graczy przechodzących kampanię dla jednego gracza.

Tyle teorii, ale pozostaje pytanie jak to działa w praktyce. W częściowej odpowiedzi na nie Nvidia przygotowała specjalny filmik, w którym demonstruje w jaki sposób odbywa się komunikacja pomiędzy serwerem a komputerem klasy PC i jak reprezentowane są przesyłane dane o oświetleniu. Całość została opisana na tyle dobrze i przejrzyście, że dalszy komentarz jest chyba zbędny.