Topsy był usługą analityczną, która przeszukiwała głównie Twittera, choć także i badała inne kanały społecznościowe. Firma powstała w roku 2009, zaś w grudniu 2013 została cichcem zakupiona przez Apple za ponad 225 milionów dolarów. Równe dwa lata później Topsy poinformowało na Twitterze, że przeszukało ostatniego tweeta. Teraz zamiast strony Topsy wyświetla się wsparcie techniczne Apple.

Topsy było dość popularną usługą dla analityków Twittera i ludzi przeszukujących sieci społecznościowe w zakresie np. trendów i popularności produktów. Topsy stało się o tyle istotne, że posiadało partnerstwo i pełne wsparcie Twittera. Co ciekawe jednak, niedługo po wykupieniu Topsy przez Apple, wielu użytkowników tej usługi przeskoczyło do innych form analizy mediów społecznościowych.

Od tamtej pory Topsy znalazło się na równi pochyłej. Rok temu firma przestała odnawiać konta premium, służące do bardziej szczegółowej analizy i usług. Niedawno wygasły ostatnie usługi premium i przy okazji zmieniła się strona pod adresem, pod którym wcześniej widniało Topsy. Obecnie to wsparcie techniczne Apple, co dziwi, bo firma z Cupertino nie wystosowała żadnego oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. O zamknięciu można było się dowiedzieć... przez Twittera.