Quantum Break dla konsoli Xbox One jest tak samo ważnym tytułem, jak chociażby Uncharted 4 dla PlayStation 4. Nowy tytuł firma Microsoft od długiego czasu stara się promować jako nową jakość w branży gier. Quantum Break, opracowane przez Remedy, łączyć ma w sobie kinową akcję w widoku trzeciej osoby z segmentami akcji na żywo. Gra jest efektem zamiarów Microsoftu w wydaniu gry, która niejako połączyć rozrywkę telewizyjną z formułą gry komputerowej.
Wiemy już, że Quantum Break będzie mieć ograniczenie do 30 klatek na sekundę. Z najnowszych doniesień wynika jednak, że gra w wersji dla konsoli Xbox One będzie mieć jeszcze jedno - rozdzielczość tylko 1280 x 720 pikseli. Potwierdziła to ekipa Digital Foundry, a szef działu Xbox w Microsofcie, Phil Spencer, wypowiadając się na Twitterze nie zaprzeczył zawartej w zadanym my pytaniu sugestii dotyczącej rozdzielczości 720p. Spencer broni grę jednak twierdząc, że gracze powinni najpierw zagrać w Quantum Break, aby wyrobić sobie zdanie na temat tego, czy jest to rozdzielczość odpowiednia, czy może za mała?

Oczywiście stanowisko Spencera ma sens, ale wciąż można zastanawiać się, jak to się stało, że konsole "następnej generacji", a zwłaszcza Xbox One, coraz częściej w przypadku dużych tytułów ma coraz więcej ograniczeń. Dla przypomnienia, rozdzielczość 720p w Quantum Break to nie pierwszy taki przypadek w historii Xboksa One. Wystarczy przypomnieć chociażby eksluzywny tytuł dla tej platformy, Dead Rising 3, który był jedną z pozycji premierowych. W Dead Rising 3 też zastosowano ograniczenie do rozdzielczości 1280 x 720 pikseli i płynności 30 klatek na sekundę.

Jeśli chodzi o pecetową wersję Quantum Break, to wygląda na to, że w jej przypadku ograniczeń w zakresie rozdzielczości nie będzie i o ile sprzęt na to pozwoli, 2160p nie będzie poza zasięgiem. W trakcie niedawnej prezentacji firmy Remedy, gra Quantum Break dla PC działała w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, przy płynności 30 klatek na sekundę. Przedstawiciele Remedy obiecali, że wersja PC do czasu wydania zostanie ulepszona tak, aby mogła działać także w rozdzielczości 4K. Niestety nie padła żadna deklaracja w sprawie zwiększenia płynności animacji z 30 klatek na sekundę.