Facebook, który kupił w marcu OculusVR, pracuje nad jak najszybszym wdrożeniem okularów rozszerzonej rzeczywistości o nazwie Oculus Rift, chcąc wyprzedzić na tym polu swego największego konkurenta w tym wyścigu, czyli firmę Sony, która rozwija projekt o nazwie Morpheus (Morfeusz). Podobno do tego wyścigu dołączy się jeszcze jeden ważny gracz i bynajmniej nie chodzi mi o Google, Apple czy Microsoft, tylko o Samsunga. Południowokoreański gigant robi w ostatnim czasie wszystko by użytkownicy postrzegali go jako innowatora kreującego rynek, a okulary rozszerzonej rzeczywistości budzą olbrzymie emocje.

Patrząc na całą sprawę z tej perspektywy udział Samsunga w wyścigu toczącym się na razie pomiędzy Sony i Facebookiem jest prawdopodobny. Podobno Samsung ma już prototyp, który potrafi współpracować z Note 3 i Galaxy S5, a owe tajemnicze okulary posiadają dwa ekrany OLED i są równie dobre jak druga wersja zestawu deweloperskiego Rifta. Na razie są to rzecz jasna jedynie plotki, więc trzeba do nich podchodzić z odpowiednim dystansem.