Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, jak duże znaczenie mają strony na Facebooku (zwane także fanpejdżami). Ich funkcjonalność wkrótce zostanie wzbogacona o nowe rozwiązanie i będzie nim przycisk Kup.

Facebook już testuje nową funkcję. "W sekcji sklepowej na stronach zapewnimy firmom możliwość pokazywania własnych produktów bezpośrednio w serwisie" - mówi Emma Rodgers, menadżer do spraw marketingu w Facebooku.

W ten sposób firmy będą mogły uruchamiać na własnych stronach na Facebooku specjalną sekcję sklepową z przyciskiem kup, który pozwoli fanom szybko nabyć różne produkty. Bez potrzeby opuszczania popularnego serwisu.

Niestety, na razie nie wiemy jeszcze kiedy takie rozwiązanie pojawi się w Facebooku. Obecnie przycisk Kup jest testowany i wiemy, że w testach biorą udział wybrani partnerzy popularnej społecznościówki.

Ruch Facebooka w zasadzie nikogo nie powinien dziwić. Mark Zuckerberg zarabia głównie na reklamach, a teraz chce poszukać dla siebie miejsca także w branży e-commerce, która cały czas się umacnia. Dla przykładu, przewidywane przychody całego światowego handlu elektronicznego do końca tego roku wynieść mają ponad 350 mld dolarów. To około 6 razy więcej niż wartość całego rynku reklam internetowych. Domyślamy się, że Facebook będzie pobierał prowizje od sprzedanych na stronie produktów. Nie wiemy jednak w jakiej wysokości.

Firma ProLine aktywnie uczestniczy w portalach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktów przez kanały socialmedia: