Zarząd Orange Polska przyjął uchwałę dotyczącą komercyjnego wdrożenia oferty sprzedaży energii elektrycznej do odbiorców końcowych pod marką Orange na terenie całej Polski.

Podjęcie tej decyzji jest efektem pozytywnych wyników pilotażu tych usług uruchomionego przez Orange Polska w trzecim kwartale 2014 roku. Oferta będzie dostępna we wszystkich kanałach sprzedaży Orange Polska i jest skierowana do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw korzystających odpowiednio z taryfy G i C.

Zakup energii elektrycznej przez Orange Polska na potrzeby jej odsprzedaży do odbiorców końcowych oraz zakup obowiązkowych praw majątkowych ze świadectw pochodzenia energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem partnera hurtowego - spółki Polenergia Obrót, na podstawie ramowej umowy sprzedaży energii oraz ramowej umowy sprzedaży praw majątkowych. Marżę Orange Polska będzie stanowiła różnica pomiędzy kosztami zakupu energii elektrycznej a ceną jej odsprzedaży.

Orange Polska planuje stworzenie oferty dla odbiorców końcowych, która będzie wyróżniała się na tle konkurencji zarówno jakością obsługi jak i atrakcyjnymi cenami. Przedsięwzięcie zostało zorganizowane w ramach jednostki organizacyjnej Orange Polska a usługi i produkty będą oferowane pod nazwą handlową Orange Energia. Oferta Orange Energia będzie wpływać pozytywnie na zwiększenie lojalności klientów w stosunku do marki Orange.

Orange Polska zawarł również generalne umowy dystrybucyjne z pięcioma największymi operatorami systemów dystrybucyjnych energii elektrycznej: RWE Stoen Operator sp. z o.o., Energa-Operator S.A., Enea Operator sp. z o.o., Tauron Dystrybucja S.A. oraz PGE Dystrybucja S.A. zapewniające dystrybucję energii zakupionej od Orange Polska do odbiorców.

[Łukasz Szewczyk]