Strategy Analitics ujawniło najświeższy raport będący wynikiem badań rynku urządzeń noszonych w pierwszym kwartale 2017 roku. Wyraźny wzrost na tym polu zanotowała firma Apple, detronizując ubiegłorocznego zwycięzcę rankingu - markę Fitbit.

Firma z Cupertino sukces zawdzięcza rosnącemu zainteresowaniu swoimi zegarkami oraz inteligentnymi opaskami. Może to być swego rodzaju zaskoczeniem, ponieważ ostatnia premiera Apple Watcha 2 bynajmniej nie została przyjęta z ogromnym entuzjazmem. Kolejne miesiące zweryfikował jednak rynek - urządzenia znalazły spore grono odbiorców, głównie w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że Apple zaskarbia sobie coraz więcej klientów dzięki malejącym cenom iPhone'ów, które wciąż pozostają najbardziej dochodowymi produktami firmy.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku na świecie sprzedało się około 22 milionów urządzeń noszonych, z czego aż 3,5 mln pochodziło od Apple, co daje prawie 16% udziału w rynku. Tuż za Jabłuszkiem, z wynikiem 3,4 mln urządzeń znalazło się Xiaomi. Trzecie miejsce podium, jednak z dużo wyraźniejszym dystansem do Xiaomi zajęła wspomniana wcześniej firma Fitbit, która sprzedała w tym okresie 2,9 mln produktów.

Ogólny wzrost zainteresowania urządzeniami noszonymi najbardziej odczuwalny jest w Azji, Zachodniej Europie oraz USA.