Comperia.pl, polska porównywarka finansowa i ubezpieczeniowa, przejmuje Telepolis.pl, branżowy portal internetowy poruszających tematykę telekomunikacji i telefonii komórkowej. Wartość transakcji wynosi 2,55 mln zł.

30 maja 2014 roku Comperia.pl i Telepolis pl. podpisały umowę przedwstępną, właściwa umowa zostanie podpisana 30 czerwca 2014 roku. Przejęcie serwisu oznacza skokowe zwiększenie liczby użytkowników Comperii. Kluczową zaletą serwisu jest jedna z największych baz telefonów komórkowych, w której można znaleźć opisy, recenzje i opinie użytkowników na temat prawie każdego modelu telefonu.

Uruchomienie sprzedaży produktów pozabankowych, począwszy od wdrożenia porównywarki usług telekomunikacyjnych, planujemy, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jesienią bieżącego roku. Transakcja z Telepolis.pl to kolejny etap realizacji celów strategicznych Comperii. Na rynku widzimy coraz silniejszy trend łączenia usług finansowych z telefonią mobilną. Przewidziawszy go odpowiednio wcześnie, jesteśmy przygotowani do działania. Przejmując serwis Telepolis.pl, zyskujemy dostęp do szerokiej bazy użytkowników, która stanowi grupę docelową Comperii. Serwisem dalej będzie kierować dotychczasowa kadra zarządzająca
- mówi Bartosz Michałek, prezes Comperia.pl.

Wspólne biznesowe korzenie i ta sama hierarchia wartości mają dla mnie fundamentalne znaczenie w relacjach z partnerami firmy. Można powiedzieć, że wszyscy zaczynaliśmy w przysłowiowym garażu z jednym komputerem. Od początku rozmawialiśmy ze sobą uczciwie i z wzajemnym szacunkiem, co jest nie do przecenienia. Oprócz wymiernych korzyści finansowych dla naszego serwisu, wypracowaliśmy również w trakcie rozmów fantastyczne, unikalne pomysły na rozwój wspólnego biznesu i z zapałem zabierzemy się wkrótce do ich realizacji
- komentuje Witold Tomaszewski, współwłaściciel Telepolis.pl.

Instytucje finansowe coraz częściej nawiązują współpracę z operatorami komórkowymi (ostatnie projekty Plus Bank, Alior Bank i T-mobile), co przynosi wymierne rezultaty w postaci powiększenia oferty usług, liczby potencjalnych klientów, zysków ze sprzedaży krzyżowej i przywiązywania użytkowników systemem wzajemnych korzyści. Dla konsumenta oznacza natomiast nieograniczony dostęp do usług przy pomocy urządzeń mobilnych i serwisu on-line zawsze i wszędzie.

Chcemy zapewnić naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom wygodę, oszczędność cennego czasu i pieniędzy, poprzez łatwy dostęp do atrakcyjnych, kompleksowych ofert. Przejęcie Telepolis.pl pozwoli nam także na zacieśnienie relacji z branżą telekomunikacyjną i szeroką współpracę marketingową
- dodaje Karol Wilczko, wiceprezes Comperii.

[Łukasz Szewczyk]