W ciągu ostatniego roku na Facebooku pojawiło się ponad 130 tys. nowych gier - zarówno mobilnych, jak i tych pozwalających na rozgrywkę na desktopie. Facebook, chcąc zapewnić producentom gier oraz marketerom nowe możliwości, przygotował nowe produkty reklamowe.

Twórcy gier już mogą promować swoje aplikacje za pośrednictwem reklam wideo wyświetlanych w desktopowej wersji serwisu. Dzięki nim, deweloperzy mogą dotrzeć do ponad 445 mln użytkowników, którzy każdego miesiąca korzystają z gier na portalu, oraz zachęcić ich do zainstalowania aplikacji.

Każdego dnia użytkownicy Facebooka oglądają ponad 4 mld filmów. Format wideo nadaje się również do utrzymywania kontaktu z obecnymi graczami i zachęcania nowych użytkowników do zabawy. Udostępniamy, dzielimy się i oglądamy na Facebooku więcej, niż kiedykolwiek wcześniej. Twórcy gier i marketerzy mogą więc jeszcze trafniej odpowiadać na te trendy, wykorzystując nowe narzędzia w promocji swoich gier.

Obecnie wybrana grupa partnerów sprawdza działanie wideo reklam aplikacji w ramach fazy testowej. Facebook planuje wkrótce rozszerzyć dostępność tego rozwiązania.

[Łukasz Szewczyk]

Firma ProLine aktywnie uczestniczy w portalach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktów przez kanały socialmedia: