Sieć Netia, na bazie dawnej sieci Aster w Warszawie i Krakowie, dzielnie walczy o klientów z kablowymi konkurentami. Operator poinformował, że w ramach GigaKablówki sprzedał już ponad 20 tys. usług.

"Usługi na bazie kupionej od UPC Polska infrastruktury dawnego operatora kablowego Aster sprzedajemy od ubiegłorocznych wakacji, jednak znacząca część tego potencjału weszła do sprzedaży pod koniec roku. Mimo to obecnie na tej sieci (niemal połowa mieszkań w Warszawie i wiele w Krakowie) świadczymy już ponad 20 tys. usług. A warto zauważyć, że są to rynki (szczególnie Warszawa) bardzo konkurencyjne i niemal wszędzie zmagamy się z kilkoma mocnymi konkurentami i wygrywamy z nimi w bitwie o serca i portfele klientów. Najważniejszym powodem wyboru GigaKablówki Netii jest cena, lepsze parametry usług oraz wyjątkowa elastyczność kształtowania oferty telewizyjnej" - podsumowuje Karol Wieczorek z biura prasowego Netii.

Jak podsumowuje operator, użytkownicy z Warszawy i Krakowa zdecydowanie częściej wybierają szybsze łącza. "Prawie 60 proc. sprzedaży stanowi opcja 100 Mb/s, nieco ponad 10 proc. opcja 300 Mb/s, a resztę podstawowa opcja 20 Mb/s. Zdecydowanie częściej niż w przypadku innych technologii na sieciach własnych Netii (ponad 90 proc. vs. mniej niż 50 proc.) kupowane są pakiety internet z telewizją a często również telefon. Klienci GigaKablówki kupują też zauważanie więcej niż inni użytkownicy Telewizji Osobistej pakietów tematycznych z naszej unikalnej, bogatej oferty Telewizji Osobistej" - wylicza Karol Wieczorek.

Najwięcej (około 50 proc.) obecnych abonentów GigaKablówki to byli klienci UPC a wcześniej Aster. Druga w kolejności grupa abonentów w GigaKablówce to byli klienci sieci Vectra oraz byli abonenci UPC, którzy nie byli wcześniej klientami Aster.

[Łukasz Szewczyk]